Wat is er nieuw

Corydora black venezuela kweekpoging.

Volgens mij zijn zelfs de eitjes van de habrosus groter vergeleken met deze corydoras.
Dankje Marlies.

De trillineatus heeft ook maar telkens 1 eitje tussen de vinnen, terwijl de venezuelanus ook meerdere tegelijk vast houden. Ieder zal wel zijn eigen manier hebben.
Maar heel veel succes met de poging. Probeer er ook van te genieten. Ze zijn zo leuk als je klein zijn.

ga je het deze keer proberen met artemia?

enne??? zwemt er al wat??

panda's hebben er meestal een stuk of 3 tgelijk en de paleatussen volgens mij ook,

Nee deze keer doe ik ook eigenwijs Melle en gebruik enkel stofvoer van artemia.

Zwemmen er een hoop An maar krijg ze voorlopig nog niet duidelijk op de foto.

ik heb nog nooit artemia gebruikt, alleen stofvoer zelf gemaakt van allerlei soorten voer, en bij mijn weten komt alles wat uitkomt groot, ben nu 10 pandaatjes op bestelling aan het groot brengen lol

Krijg ineens een heel goed idee... :idea:
Ik kom volgende keer de eitjes naar je toe brengen An en mag jij de helft hebben van de nakweek! 😉

wahahaha das prima hoor, ik wil ze met alle liefde grootbrengen, maar de helft is beetje overdreven hoor, hahahaha
ik weet ook niet waarom het hier gewoon lukt, zag bij Djur in de garnalenbak trouwens ook weer paleatusjes zwemmen, dat was dus echt de bedoeling niet, daar heb ik er al veelsteveel van.

Je hoeft de helft ook niet te houden,stel dat dat er rond de 50 zijn neem je er zelf 10 en de rest verkoop je voor 3.50 per stuk!

hahaha ook goed! maar je brengt ze maar hoor, ik zet ze wel ergens in een bakkie, moet lukken

Dat lijkt me een goede oplossing. 🙂

Succes John met deze lichting.

Jammer van de eerste poging. Hopelijk worden er hier een boel groot van. 🙂

Ben benieuwd John of je dezelfde aanpak gaat gebruiken en of dat je het anders gaat doen.
Ik heb de eitjes meestal apart in een bakje met bruissteen en ververs 2x op een dag!!
Na een week, doe ik een piepklein laagje zand in het bakje en dan blijf ik wel 2x verversen en het blijkt dat dit wel werkt!! Ik voer dus wel artemia en dan kan je ook zien dat ze allemaal voer krijgen!!

Wens je alvast succes John en hoop op meer geluk als de vorige poging!😉

Op levende artemia na probeer ik het nu op een hele andere manier Jootje dus ben benieuwd,bedankt en ik doe m'n best! 😉

Zijn nog een hoop levende An maar naast voeren en verversen is het weer afwachten!

Ik heb nog steeds kleintjes!

538914_0_82_p1080506.jpg

363591_0_82_p1080525.jpg

661122_0_82_p1080529.jpg

Leuk en mooie foto's van de kleintjes.
Heb je al eens NovoTom van JBL geprobeerd? Is Artemia maar dan als stofvoer. Ik gebruik dat zelf nu ook bij mijn Corydoras paleatus kweek, en merk dat het super werkt bij de kleine Corydorasjes. Heb nu 150 tot 200 C. paleatus zwemmen.

Edit: Zet je de eitjes apart?

Bij mij zitten de eitjes eerst in een plastic bakje met een beste luchtpomp erop. Zodra de eitjes zijn uitgekomen en de larfjes een paar dagen oud,dan zet ik ze over in een Aqua Cube. In deze bak heb ik luchtfilter zitten. Ook heb ik een pluk mos in het opgroei bak.

Bedankt voor de reacties.

Daar voer ik ze hoofdzakelijk mee Gert maar zo af en toe ook met het voer wat de grote corydoras krijgen alleen maak ik dat dan heel fijn natuurlijk.
Dat zijn er een flink aantal wat jij er hebt zwemmen,heb hier wel steeds honderden eitjes waarvan een groot deel uitkomt maar de rest is een ander verhaal...

De eerste keer had ik de eitjes in een aqua40 gedaan met een bruissteen en verwarming maar nu heb ik de eitjes overgezet in een 60cm bak.

Ok. Wat ik dus doe is de eitjes in dit soort bakjes laten uitkomen:
800443062258CS1.jpg

In het bakje stop ik dan een pluk mos, daarin kunnen de larfjes zich dan verschuilen. Zodra ik zie dat de eitjes uit gekomen zijn, dan met een groot voederpipet de larfjes opzuigen en dan weer loslaten in de Aqua Cube.
Ik heb dan wel een luchtpomp op de bakjes staan die zorgen voor voldoende beweging zodat de eitjes niet beschimmelen.

Probeer eens om ze in een kleiner bakje te laten uitkomen. Je hebt ze nu gelijk in een grote bak, en dan is het vinden van voer voor de kleine Corydorassen wel lastig.

Ik heb ze op een formaat van zo'n 2cm pas in een 80cm bak.
Hier zie je een kort filmpje van de jongen in de 80cm bak. Zijn er ongeveer 60.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=yqLlZjS9Vcw[/video]

Gertbl zei:
Ok. Wat ik dus doe is de eitjes in dit soort bakjes laten uitkomen:
800443062258CS1.jpg

In het bakje stop ik dan een pluk mos, daarin kunnen de larfjes zich dan verschuilen. Zodra ik zie dat de eitjes uit gekomen zijn, dan met een groot voederpipet de larfjes opzuigen en dan weer loslaten in de Aqua Cube.
Ik heb dan wel een luchtpomp op de bakjes staan die zorgen voor voldoende beweging zodat de eitjes niet beschimmelen.

Probeer eens om ze in een kleiner bakje te laten uitkomen. Je hebt ze nu gelijk in een grote bak, en dan is het vinden van voer voor de kleine Corydorassen wel lastig.

Ik heb ze op een formaat van zo'n 2cm pas in een 80cm bak.
Hier zie je een kort filmpje van de jongen in de 80cm bak. Zijn er ongeveer 60.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=yqLlZjS9Vcw[/video]

Prachtig!
Ik heb ook zo nestjes gehad.Nadeel was dat ik nergens jongen kon ruilen voor bv voer of waardebons.Nog extra werk om ze uit te delen zeg maar...Moest ik zelf winkel hebben zou ik het wel weten 😉

Ik heb me pygmeus besteld en ga dan zeker nog eens poging wagen.

Veel succes en knap filmpje 🙂

PS; ik gaf verse artemia na ong week.Eens ze dat kennen groeien ze echt hard.Eerste dagen gaf ik vloeibare voeding van jbl dacht ik.Is al even geleden.Schaaltjes moeten er wel perfect af zijn anders heb je natuurlijk uitval.Ik liet artemia na zeven in pot onder lamp vrij en ving ze terug op.Zo had ik 100% schaalvrije voeding.

Mooie foto's mooi dat het nu redelelijk goed gaat. Hoeveel heb je er nu nog ongeveer?
Dat zal wel moeilijk schatten zijn in een grotere bak.

Dankje Melle,ik zag er net een stuk of 17 tegelijkertijd maar zullen er vast nog meer zijn want is idd lastig zo met een ingerichte bak.
Valt me wel op dat er onderling aardig verschil in formaat zit en vraag me af of dit komt omdat de 1 meer voedsel binnen krijgt of dat het al door het geslachtsverschil komt.
Ik weet wel dat ik in het begin te weinig voer heb gegeven en doe nu vaker voeren.

Gelijk nog wat matige foto's.

917591_0_82_p1080568.jpg

754184_0_82_p1080562.jpg

535292_0_82_p1080556.jpg

397748_0_82_p1080564.jpg

735589_0_82_p1080559.jpg

Haha nou ik durf nog niet heel blij te zijn hoor,zit ook nog niet wat leeftijd betreft aan de visjes van de vorige kweek al zijn het er nu meer en al groter.
Geeft wel hoop iig en is bovendien een feit dat het van de meeste corydora soorten ook niet de gemakkelijkste is als ik het zo in Joost z'n topic lees.

Probeer ze eens op te kweken zoals ik het in mijn bericht heb uitgelegd. Denk dat je dan meer succes zult hebben.
Plus dat het makkelijker voor de jongen voer te vinden is.

Ga ik volgende keer doen Gert,belooft! 😉

jammer 55 van de 70 eitjes waren bij mij onbevrucht en de rest is verschimmeld :stom:

Balen Thomas,volgende keer beter moet je maar denken...

Gaat hier met de overgebleven kleintjes nog best goed (ff afkloppen).
Ben benieuwd wanneer ze gaan groeperen want is nu nog steeds een verspreide kliek.

276695_0_82_p1080760.jpg

969661_0_82_p1080761.jpg

Ziet er goed uit, maar ik ben dan ook maar een leek...haha

Haha dat is wel een punt idd,ik ben al heel blij dat er nog leven maar voor hetzelfde geld zijn ze zwaar misvormd bv 🙄

Zien er mooi uit, hoor! En ze hebben ook al die donkerder kleur van de ouderdieren.

yeah super! hier groeien de pandaatjes ook goed,nog een paar weekjes dan kunnen ze naar de eigenaresse die met smart op ze wacht

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan