Corydora black venezuela kweekpoging.


Seabait zei:
Ok dus als ik het goed begrijp moet je dus van 4 mannetjes af... :idea: ;)
Lijkt mij juist een goede verhouding? 2 vrouwen op 5 mannen?
 
Beste is juist dat de verhouding andersom is,dus meer vrouwen dan mannen zoals eerder aangegeven.
 
Ontdek ineens dat een paar van de overgebleven kleinere corydoras van de vorige kweek een beetje een afwijking hebben.
Misschien komt dat vaker voor bij het kweken van deze dieren maar zou misschien ook iets van inteelt kunnen zijn natuurlijk...


567793_0_82_p1090477.jpg


864652_0_82_333831_0_82_p1090298.jpg
 
Hoe vaak ververs je de bakken waarin de jongen zwemmen?
Dit kan ook mede spelen aan het feit dat ze iets in groei achter zijn gebleven.
Veel vers water en veel(lees voldoende) voer is een belangrijk gegeven bij jonge vissen.
Maar soms ontkom je er niet van dat er een misvormd exemplaar tussen zit. Als ik kijk naar mijn school jonge Corydoras paleatus, dan zit er ook wel 1 tussen die iets minder goed gevormd is. In de natuur zullen deze exemplaren vaak prooi vallen aan rovers, een natuurlijke selectie.
 
die onderste ziet er behoorlijk akelig uit als ik eerlijk ben,
beetje alien-achtig,
 
Ik ververs om de dag 40% Gert maar is ook idd wel een punt wat vergroeiing kan veroorzaken.

Ja klopt An is echt niet moeders mooiste ;)
 
Tijdje niet gekeken, maar mooi dat je er nu meer overgehouden hebt. Die vergroeiingen heb ik soms het idee dat het deels pech is en deels te maken heeft met te weinig verversen.

Als ik dit zo bij jouw weer lees, begint het bij mij ook weer te kriebelen. Maar helaas geen tijd....
 
Tijd is idd wel een ding Melle,is hier ook wel een beetje het geval helaas.
Donderdagavond een eerste lading verkocht trouwens voor een hele mooie prijs,kreeg net een berichtje van de koper dat ze er erg blij mee was dus dat is wel leuk.
Mis ze nu wel een beetje eigenlijk ;)
 
Weer iemand gelukkig gemaakt.
Nog bezoek uit Terneuzen gehad?
 
Altijd mooi om iemand gelukkig te maken! ;)
Ja klopt Ronald,inmiddels al 2 stekken de deur uit en als het goed is binnenkort ook een bloem hier!
 
Moet je de titel van je topic niet aanvullen met kweek van HN...hahahaha
 
Goed idee! ;)
Wel bizar hoe dat spul zich aan de ruimte aanpast trouwens,in de vision zijn het allemaal grote bladeren en in het 60cm bakje blijven ze een flink stuk kleiner.

In de vision zijn de bladeren 10cm en in de 60cm tegen de 6cm.

595794_0_82_p1090628.jpg


343462_0_82_p1090629.jpg
 
Is hier ook zo, heeft met het licht te maken denk ik.
Het licht in onze kweekbak is minder en daar hebben we kleinere bladeren.
 
Goed punt maar ik weet het niet hoor,staat toch flink wat licht boven de 60 met de ledverlichting en de steeltjes blijven ook korterder bv.
 
Of een extra kleibolletje toevoegen?
 
Vandaag weer een hele lading eitjes van de corydoras in de vision dus we gaan weer een poging doen.
Vorige keren deden ze dat ook toen het stormde dus weet zeker dat het met elkaar te maken heeft.
 
Vond het aantal eitjes een beetje tegenvallen maar na een paar uur pauze zijn ze nu weer flink aan het afzetten.

317391_0_82_p1090689.jpg


883144_0_82_p1090686.jpg


312857_0_82_p1090694.jpg


276554_0_82_p1090696.jpg


Ben benieuwd of er bij nog meer mensen de corydoras aan het afzetten,zal toch geen toeval zijn dat het enkel hier steeds tijdens een stormdepressie is....
 
Zo, had ik nog nooit gezien.
Leuk.John.


DEnk dat ze hier door de Ancistrussen opgegeten worden.
Nog 3 ,zijn ze uit de kamerbak.
Plaag.
 
Mooi die 2e foto John!
 
Mooie foto,s,succes met opkweken. Meer ervaring inmiddels,moet goed komen.
 
Dankje Bertus,is echt geweldig om te zien! constant zijn ze elkaar aan het bevruchten en zie je de vrouwtjes druk met eitjes rondzwemmen om ze af te zetten.
Straks weer oogsten en in de 60cm zetten.

Merci Albert,is echt bijna niet te doen om ze goed op de foto te krijgen want ze struinen eerst 10 andere plekjes af voor het afzetten.
Op zo goed als elke plant zitten nu wel dotjes met eitjes,was er net zelfs 1 zo handig om ze op het korfje van de filterinlaat te plakken.

Ook bedankt Alex,ga m'n best weer doen!
 
Bedankt Ludger,hopelijk over een poosje foto's van heleboel kleintjes! ;)
 
euhm hier zetten ze altijd af, storm of geen storm...
en dat is idd heel moeilijk op foto vast te leggen, vind het ook heel knap dat het je gelukt is!
 
Dankje An,ja bij jullie is het altijd feest maakt niet uit welk weer het is! ;)
 
Vd week toen het licht uit was kroop er een flinke ongewenste gast over het glas,


128748_0_82_p1090780.jpg


751635_0_82_p1090781.jpg


Zitten nog wel een hoop kleine corys in de bak maar zag ook een exemplaar die er niet helemaal gezond uitziet.

898454_0_82_p1090791.jpg


821744_0_82_p1090799.jpg


473372_0_82_p1090795.jpg


Beetje opgeblazen buikje...
 
Is een flink beestje die ongewenste gast, of anders heel goed vastgelegd.
Zou het niet komen door teveel doorkweek, dat je zo nu en dan een mindere er tussen hebt zitten?
Of is het net als bij mensen en is de ene nu eenmaal knapper dan de andere...hahaha
 
Beide Ronald,was echt de grootste die ik tot nu toe gezien heb van 1.5-2cm en goed vastgelegd ;)
Zou kunnen dat het al flink doorgekweekte exemplaren zijn maar dat weet ik niet,zal eens een pb naar de kweker doen.
Is wel zo dat ze behoorlijk veel eieren afzetten en dat het in de natuur ook zo gaat maar door natuurlijke selectie enkel de gezondste overblijven.
 
Ziet er allemaal zeer ongezond uit John, zou er maar acuut mee stoppen als ik jou was voor je echte problemen krijgt, hahah
Nee hoor, hoort er nu eenmaal bij ... ;)
 
Net Frankenstein toestanden hier! ;)
 

Terug
Bovenaan