Corydora erg klein en beschadigde staart


Mike139

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2021
Berichten
239
Leeftijd
47
Zoals te zien is op de foto's heb ik een corydora die een beschadigde (aangevreten?) staart heeft.
Toen 'ie in het aquarium ging (vorige week donderdag) was alles nog in orde.
Hij/zij trekt zich ook steeds terug, de andere 3 blijven altijd bij elkaar.
Ook is hij/zij veel kleiner dan de anderen, zeker 1/3 kleiner.

Is deze ziek? Zo ja, wat kan het dan zijn en is er iets aan te doen?

IMG_5152.png
IMG_5151.png
 
Nog 3 corydora's
4 rasbora's (nog zeer klein)
10 Amano garnalen
1 ancistrus
 
Is de scheur in de staart de afgelopen tijd erger geworden? Het zou ook kunnen zijn dat hij voordat hij bij jou kwam tegen iets scherps aan is gegaan en het niet meer terug gegroeit is. Wel zou ik uitkijken voor iets als vinrot wat wel eens kan komen met een beschadigde staart. Verder zijn panda corydorassen van dierenwinkels erg zwak. Het kan zijn dat hij iets genetisch heeft of dat gewoon nog jong is.
 
Ik heb altijd m'n twijfels bij dierenwinkels, maar bij Diebo heb ik toch wel een goed gevoel. Alles in die winkel ziet er echt goed verzorgt uit (kan op het oog zijn natuurlijk).
Helaas ben ik er al eentje verloren. Die was van de één van op de andere dag dood en lag aangevreten (waarschijnlijk de Amano's) voor in de bak.
Het zijn nog wel echte jonkies.

Ik zal deze goed in de gaten houden en meerdere keren per dag controleren.
Zojuist zag ik 'm wel eten.
 
Ik heb altijd m'n twijfels bij dierenwinkels, maar bij Diebo heb ik toch wel een goed gevoel. Alles in die winkel ziet er echt goed verzorgt uit (kan op het oog zijn natuurlijk).
Helaas ben ik er al eentje verloren. Die was van de één van op de andere dag dood en lag aangevreten voor in de bak.
Het zijn nog wel echte jonkies.

Ik zal deze goed in de gaten houden en meerdere keren per dag controleren.
Zojuist zag ik 'm wel eten.
Ja snap ik, het hoeft ook zeker niet aan de dierenwinkel te liggen. Het is gewoon dat panda corydorassen zo erg doorgekweekt zijn dat ze helaas een stuk zwakker zijn geworden.
 

Terug
Bovenaan