Wat is er nieuw

Corydora habrosus of hastatus

Kas02

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2021
Hallo allemaal,

Na lang afwezig te zijn geweest ben ik inmiddels weer aan de hobby begonnen. Ik ben alleen hard op zoek naar een winkel in de buurt van Heemskerk waar ze corydora habrosus of hastatus verkopen.

Heeft iemand enig idee?

Heemsgerk, leuk - ook ooit gewoond. Ik weet Hoeben in Haarlem uit m'n hoofd, zit aan de Cronjé, is te lopen als je met 't OV zou moeten.

Heems in Heemstede? Of is dat al te ver uit de buurt?

Uit belangstelling, zoek je beide of 1 van de 2? Er is nogal verschil tussen deze 2 soorten meen ik me te herinneren.

Vrijwel iedere LFS kan die wel bestellen.
Zelfs de lokale pets place, die besteld ze dan bij ruinemans en kun je diezelfde dag als ze geleverd worden nog ophalen.
Zul je alleen nog moeten kiezen welke hoplisoma je precies wilt.

Habrosus bewoont enkel de bodem en ligt hooguit is af en toe op een steen of stuk hout. Hastatus wordt enkel in bepaalde maanden aangeboden en is vaak moeilijk verkrijgbaar (en vaak 2 keer zo duur dan habrosus). De hastatus zwemt in de middelste en onderste laag.
Habrosus groepje zou ik niet kleiner dan 5 nemen, hastatus 10-15 voor het leukste gedrag maar ook omdat naar mijn idee ze wat minder sterk zijn en de kans op uitval hierdoor wat groter is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan