Kemphaan
Member
- Lid geworden
- 21 november 2021
- Leeftijd
- 33
Hallo medehobbisten,
Ik heb sinds 4 dagen 10 corydora panda toegevoegd aan mijn aquarium. Ze doen het erg goed, eten veel en scholen leuk samen, maar 1 ziet er niet gezond uit en heeft witte pluizen op de onder en achtervinnen (zie plaatje). Wat mij doet denken aan een schimmel infectie.
Toen in de cories had gekocht heb ik het water getest, geen amonium of nitriet, alleen was de DH aan de lage kant. Toen hebben ze mij geadviseerd om zout toe te voegen.
Na verder zoeken op internet heb ik toch besloten om geen zout te te voegen, omdat ik mat platen niet wilde stressen in mijn redelijk jonge bak (5 weken)
Vragen:
Kan iemand deze ziekte identificeren en is het besmettelijk?
Kan het toevoegen van aquariumzout helpen?
Specificatie:
Afmetingen:125l X 55h X 45b
Filter:Eheim prof 4+ (1250l/h)
Buiten thermostaat 24 graden
Ik heb geen quarantainebak
Alvast Bedankt voor jullie reactie
Ik heb sinds 4 dagen 10 corydora panda toegevoegd aan mijn aquarium. Ze doen het erg goed, eten veel en scholen leuk samen, maar 1 ziet er niet gezond uit en heeft witte pluizen op de onder en achtervinnen (zie plaatje). Wat mij doet denken aan een schimmel infectie.
Toen in de cories had gekocht heb ik het water getest, geen amonium of nitriet, alleen was de DH aan de lage kant. Toen hebben ze mij geadviseerd om zout toe te voegen.
Na verder zoeken op internet heb ik toch besloten om geen zout te te voegen, omdat ik mat platen niet wilde stressen in mijn redelijk jonge bak (5 weken)
Vragen:
Kan iemand deze ziekte identificeren en is het besmettelijk?
Kan het toevoegen van aquariumzout helpen?
Specificatie:
Afmetingen:125l X 55h X 45b
Filter:Eheim prof 4+ (1250l/h)
Buiten thermostaat 24 graden
Ik heb geen quarantainebak
Alvast Bedankt voor jullie reactie