Corydoras doet raar


Lid geworden
13 februari 2022
Berichten
5
Leeftijd
22
Hallo iedereen✋✋✋

Sinds vanochtend doet mijn corydoras een beetje gek hij legt telkens stil op de zelfde plek hij beweegt niet meer wel ademhaalt hij nog steeds en de andere corys hebben helemaal niks die zwemmen en eten gewoon de hele tijd

Ik vraag me nu af of dit een ziekte is of dat dit bij voorbeeld vaker gebeurd of gewoon einde verhaal
 

Bijlagen

  • IMG_1065.MOV
    30.9 MB
Is hij al zo vermagert? De bodem is ook niet echt ideaal met dat grove grind.
 
Filmpje is niet zichtbaar (zou hem dan op mijn pc moeten zetten om te kunnen kijken en dat doe ik niet) beter even via youtube uploaden
 
Ik heb het filmpje even omgezet naar mp4:




@Keano van delft Treurig om te zien. :( Ik denk dat het beste is om hem eruit te halen en af te maken. Dit gaat hem niet meer worden. En hoe langer hij in de bak blijft, hoe groter het risico (mocht het besmettelijk zijn) dat andere vissen er ook mee te maken krijgen.

@jessicapilon heeft gelijk dat de bodem nogal grof is. Dat heeft als nadeel dat er vrij makkelijk resten van voedsel en blaadjes tussen de steentjes komen en gaan rotten op een plek waar de vissen niet bij kunnen. Geeft extra bacteriën en gifstoffen in je bak, met name rond de bodem, waar je cory's de hele dag rondsnuffelen. Zand is altijd hygiënischer en veiliger voor hen. Dus dat zou een tip zijn voor de toekomst: een andere bodembedekking erin. En voor nu even een grote waterwissel doen en de bodem goed fris houden.
 

Terug
Bovenaan