Corydoras eetschema


TheLuckeyMan

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2018
Berichten
212
Leeftijd
26
Hallo,

ik heb mijn bak met corydoras nu 3 dagen en heb ze de afgelopen dagen een mix van rode muggenlarven en verschillende tabletten gevoerd. Nu is mijn vraag, kunnen jullie mij helpen met een eetschema? De dingen die ik in huis heb zijn: artemia blokjes (gedroogd), rode muggenlarven, verschillende soorten bodemtabletten en Catappa bladeren (maar volgens mij eten corydoras die niet). Ook heb ik vlokteeftjes en garnalen (beide gedroogd). Iemand suggesties voor een eetschema?
 
Een eet schema heb je niet echt nodig. Probeer ze zo afwisselend mogelijk te voeren en let erop dat je niet teveel voert. Zelf voer ik in mijn cory aquaria vlokken, bodem tabletjes zoals viformo en 1 keer in de week levende muggenlarven of tubifex of bevroren alternatieven.
 
Oke, maar kan ik ook levende artemia erin doen? Want die zwemmen toch de hele bak door dan terwijl de Cory’s alleen op de bodem blijven
 
Kan wel. maar zou voor alleen cory's niet mijn eerste keuze zijn.
 
Ook ik heb geen "eetschema" voor de Corydoras. Ik voor afwisselend verschillende soorten voer. Viformo is hier in alle bakken een hit. Verder weleens diepvries voer, zoals artemia, rotifers en daphnia.
Ik kweek ook met m'n Corydoras en dus heb ik bijna dagelijks verse, net uitgekomen, artemia. Wat ik over heb na het klein spul te voeren, gooi ik in de andere bakken. Hoewel het alle kanten op dwarrelt en zwemt gaan alle Corydoras druk op zoek. Precies het natuuijk gedrag dat ik wil zien.

Kortom, variatie, niet te veel en sla gerust 1 of 2 dagen over...
 
Oke, en hoevaak kan ik dan diepvries rode muggenlarven voeren per week?
 
En moet ik elke dag voeren? De corydoras zijn nog niet volwassen
 
Ik zou zeggen, 1 keer per week rode muggenlarven. En af en toe een dag overslaan is niet erg. Als je wel dagelijks wilt voeren, zorg dan dat wat je voert wel op gaat.
 
Corydora zijn omnivoor, wegend richting carnivoor.
Kijk dus even waar je bodemtabletten uit bestaan, als dit veel groen is zijn ze minder geschikt (en wellicht raken ze het helemaal niet aan). tabletten met dierlijke bestanddelen heeft de voorkeur.

bladeren heb ik die van mij in der tijd (had Sterbei en Panda's) nog nooit van zien eten.

Je hoeft geen tig soorten voer in huis te hebben als je kan afwisselen met 4 soorten is het eigenlijk al prima.

ik zou dan bijvoorbeeld opperen voor:

diepvries rode mug
diepvries zwarte mug
vlokvoer (even inwateren zodat het meteen zinkt)
bodemtablet met dierlijke bestanddelen.
 

Terug
Bovenaan