Corydoras eitjes


Teun9752

Member
Lid geworden
13 september 2022
Berichten
7
Leeftijd
21
Hallo iedereen,
Weten jullie of deze eitjes bevrucht zijn?
Ze zijn van de corydoras aneus maar ze komen nooit uit (in een bakje met een bruinsteen)
 

Bijlagen

  • 3EA63018-058D-48B1-877E-4837C1769EBF.jpeg
    3EA63018-058D-48B1-877E-4837C1769EBF.jpeg
    140.9 KB · Weergaven: 102
Normaal zie je na een dag een zwart stipje in het midden van het eitje , dan zijn ze bevrucht in alle andere gevallen beginnen ze snel te beschimmelen
 
Bij mij hebben de cichlides het haarfijn door wanneer ze eitjes leggen en gaan ze er ook vlot achteraan wanneer de corys aan t leggen zijn.
Op zich wel geinig om te zien maar je doet er niks aan.
 
De vissen eten de eieren niet op. Moet ik de jonkies dan wel uitvangen?
 
Zijn de eitjes er nu nog?

Ja ben ik ook wel benieuwd naar..
Als ik hier even gebruik mag maken van de gelegenheid;
Is er iemand bekend met de producten van Ziss mbt de tumbler en/of breeder box?
Ik heb ook met grote regelmaat sterbai eitjes maar de hoofdbewoners zien t als kaviaar.

Wil ze graag ns opkweken
 
Wat voor mij al 2x gewerkt heeft met corydora paleatus is.

De eitjes gewoon met je vinger of een grotere pipette uit het aquarium halen en ze dat in een klein potje met een bruissteentje wat heel licht bruist. ( ongeveer 1 of 2 belletjes per seconde )
Het water ververs je alle dagen of zelfs 2x per dag met vers aquarium water ( wel dezelfde temperatuur ) en ververs een klein beetje ruwer zodat de eitjes een klein beetje rond rollen ( een klein beetje eh ).

Als je naar supermarkt gaat kun je van die kleine ronde potjes van 200g voor gesneden fruit kopen. Die vind ik ideaal. Die zijn niet te groot, niet te diep, geen hoekjes en transparant. Scheur ook het dekseltje niet volledig af, eet het fruit op en spoel het bakje goed uit met gewoon kraanwater ( geen zeep ).( Ik heb eens ergens gelezen als ze in te diep water groot worden kunnen ze problemen krijgen met hun corydora versie van hun zwemblaas ( want ik dacht dat deze iets anders hadden dan een zwemblaas ))

De 1ste dagen als ze uitgekomen zijn geen eten geven vanaf dan klein stukje spirulina en wat na 20 minutjes niet op is eruit halen of zoals in dit filmpje carpaccio van artemia ( gewoon met een mesje langs een bevrorden blokje artemia snijden heel dun )

Dit zijn rakkertjes die hier groot geworden zijn.


 
De betta die er bij zit heeft doorgekregen dat het een lekker hapje is! De eitjes blijven dus niet heel lang meer zitten
 
Wat voor mij al 2x gewerkt heeft met corydora paleatus is.

De eitjes gewoon met je vinger of een grotere pipette uit het aquarium halen en ze dat in een klein potje met een bruissteentje wat heel licht bruist. ( ongeveer 1 of 2 belletjes per seconde )
Het water ververs je alle dagen of zelfs 2x per dag met vers aquarium water ( wel dezelfde temperatuur ) en ververs een klein beetje ruwer zodat de eitjes een klein beetje rond rollen ( een klein beetje eh ).

Als je naar supermarkt gaat kun je van die kleine ronde potjes van 200g voor gesneden fruit kopen. Die vind ik ideaal. Die zijn niet te groot, niet te diep, geen hoekjes en transparant. Scheur ook het dekseltje niet volledig af, eet het fruit op en spoel het bakje goed uit met gewoon kraanwater ( geen zeep ).( Ik heb eens ergens gelezen als ze in te diep water groot worden kunnen ze problemen krijgen met hun corydora versie van hun zwemblaas ( want ik dacht dat deze iets anders hadden dan een zwemblaas ))

De 1ste dagen als ze uitgekomen zijn geen eten geven vanaf dan klein stukje spirulina en wat na 20 minutjes niet op is eruit halen of zoals in dit filmpje carpaccio van artemia ( gewoon met een mesje langs een bevrorden blokje artemia snijden heel dun )

Dit zijn rakkertjes die hier groot geworden zijn.


Bekijk bijlage 349987

Met deze methode is t me nu ook gelukt. Heb wel n aantal beschimmelde eitjes moeten verwijderen maar tel nu zeker vijf jongen.
Benieuwd of ik ze groot krijg!
 
Bij mij herkennen de andere vissen het paargedrag al en zwemmen er gewoon achteraan. N eigen tank voor de corys zou nu t mooiste zijn maar mn vriendin ziet me al aankomen 😆
 
Soms doet een bosje bloemen wonderen Romeo;). Dan kom je thuis met een bos bloemen en dan zeg je voor jou allerliefste en als ze zegt je bent een schat dan zeg je o ja ik moet nog even de nieuwe nano uit de auto ophalen:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Nano nr twee zou dat dan zijn😂🤭
Ik spam dr soms al subtiel met Marktplaats koopjes 😂
 
Met deze methode is t me nu ook gelukt. Heb wel n aantal beschimmelde eitjes moeten verwijderen maar tel nu zeker vijf jongen.
Benieuwd of ik ze groot krijg!
Volgende keer vraag je aan iemand een klein neocraidina garnaaltje van een halve cm groot ofzo en zet je deze bij de eitjes. Deze gaat sommige van de eitjes schimmel vrij houden.
 
Soms doet een bosje bloemen wonderen Romeo;). Dan kom je thuis met een bos bloemen en dan zeg je voor jou allerliefste en als ze zegt je bent een schat dan zeg je o ja ik moet nog even de nieuwe nano uit de auto ophalen:ROFLMAO::ROFLMAO:
Na een bepaalde leeftijd kan je zelfs hm gewoon neer zetten en zeggen dat hij er altijd stond. 😂 Hoevaker je die dingen doet hoe beter het werkt. Je partner zal alleen uiteindelijk wel onterecht aan zich of haarzelf gaan twijfelen dat is wel een dingetje misschien 😂 ach problemen voor later nano gaat voor, beste instelling ooit natuurlijk! #not
 

Terug
Bovenaan