M
MarlonnekeW
Guest
Corydorasfan zei:Mijn bron is Joost, ik weet niet of je hem kent. Hij is ook niet meer actief op het forum en hij zei dus dat het vooral te maken had met de instabiele bakjes waarin ze gehouden worden. Naar mijn mening is dit correct, ik heb ook een groep verloren in een bakje van 40 L. Ook speelt de hoogte van de bak een rol, het is bekend dat ze het meestal niet goed doen in hoge bakken.
Ik waardeer Aadmec nog steeds, hij heeft idd veel kennis over de corydoras maar het enige wat ik probeer te zeggen is dat ik de habrosus in een bak met redelijk wat stroming heb gehad en nu een tijd in een bak met amper stroming houd en dat ik geen verschil zie.
Ik 'ken' hem niet, maar heb wel zijn kweekverslagen gelezen. Omdat ik mijn habrosus nog niet zo lang heb (sinds november) kan ik ook nog niet met zekerheid zeggen of stroming echt nodig is, maar ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen, omdat 'men' in de discussies, die ik gelezen heb, toch wel erg stellig was. Het is een beetje frustrerend dat ik deze niet meer kan vinden, maar ik blijf zoeken 😉.
Te kleine, instabiele bak zou kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit Aad overkomt en bij Dennis doen ze het juist beter in een kleinere bak. Ik had het er met hem nog over dat we eigenlijk eens moeten proberen om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen van mensen die de habrosus hebben of gehad hebben en dan kijken of we ergens een patroon kunnen ontdekken wanneer het goed gaat of wanneer het juist mis gaat. Het is zo zonde dat er zoveel mensen problemen met deze leuke soort hebben.