Wat is er nieuw

(Corydoras) Kweekstelling van Vladimir

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vladimir
  • Startdatum Startdatum
Heel mooie stelling! Ik heb dit jaar de Corydoras sterbai gekweekt. Omdat ik niet van jongen geraakte gestopt met kweken. Spijtig dat niet meer mensen rechtstreeks van kweker kopen. Moest een soort moeilijk afzetten zeker eens met puur kouder osmose water proberen. Kan groot verschil maken.

Was even geleden. Zeer mooie update weer.
Jammer dat je er heel wat verloren bent, maar hopelijk komen er weer heel wat nieuwe je te gemoed.

Tijdje geleden alweer, er zijn zeker veranderingen, alle aspidoras zijn op mysterieuze wijze dood gegaan. We maken nu de bakken klaar voor wat nieuwe soorten. De kleine corydoras zitten nu in de grote bak.

De (corydora) soorten die nu nog in de kweekbakken zitten:
Corydoras gossei
Corydoras caudimaculatus
Corydoras aeneus

Op de vivariumbeurs gaan we op zoek naar aspidoras, (volwassen) C. Paleatus of misschien wel een ander soortje 😛. De enige visjes die op dit moment kweken zijn de Heterandaria formosa.

Wat foto's :
Nqxn2GJFisqI35w9CeUgiiuqGMwtVV4M.jpeg
Welke soort corydoras op foto 5&6?
En welke soort naaldmeerval op de onderste foto?

Nee, dat is de Corydoras gossei 😉. De naaldmeervaal is de Hemiloricaria parva (Lg6)

Wouw, dat is echt een droom stelling voor mij :smitten:

En cory's zijn mijn favouriete vissen!
Heb zelf ook de similis, een erg mooi soortje!

Vandaag weer wat geknutseld: een kastje voor de artemia kweek. Morgen kijken of de temperatuur rond de 25 graden komt door de verlichting, ook 's nachts. Als alles werkt kan het nog een likje verf gebruiken.

Verder heb ik momenteel ongeveer 25 sherrybarbelen van een week oud rondzwemmen. Deze zijn makkelijk te kweken.

IMG_20161205_184631.jpg

Dat ziet er verrekte handig uit zo! 😀

Mooie jonkies van de Puntius titeya. Dat was zeker wel een uitdaging om te kweken?

Nou, ik moet zeggen dat dit een van de makkelijkste vissen is om te kweken. Het dikste vrouwtje en het mooiste mannetje apart (ook van elkaar) houden, een dag of twee goed voeren met diepvries/levend voer en daarna bij elkaar zetten, ze begonnen vrijwel direct met eitjes leggen. Eitjes kwamen terecht in het mos. Volgende dag lag het vrouwtje uitgeput in een hoekje en hebben we de vissen weer uit het bakje gehaald. Na een paar dagen zwommen de kleine barbeeltjes rond 😉. Eerst gevoerd met azijnaaltjes, en nu met artemia naupliën en af en toe een beetje droogvoer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan