Wat is er nieuw

Corydoras met schimmel, Help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter HugovP
  • Startdatum Startdatum
H

HugovP

Guest
Hallo allen,

Allereerst de twee foto's:

748829_0_82_20151209_1911071.jpg

346378_0_82_20151209_1906041.jpg

Ik heb het aquarium ongeveer 4 maanden. Deze vissen heb ik 2 maanden. Ik heb esha2000 toegevoegd (volgens bijsluiter) maar het lijkt alleen maar erger te worden. Welk middel helpt wel?

De foto's zijn niet heel duidelijk. Zodra het lukt om betere te maken zal ik deze uploaden.

Alvast dank!

Ik zou zelf een middel nemen van Srea of Colombo tegen schimmel. Over de werking van Esha heb ik verschillende meningen gelezen. ook het gebruik van catappablad wil weleens helpen bij schimmel.

498225_0_82_img_0938.jpg

Okay.

Welk middel van Colombo of sera heb ik dan nodig? van Colombo zie ik drie 'kandidaten' : Femsee, anti-columnaris en aquaboline. Bij sera zie ik eveneens verschillende middeltjes staan die tegen schimmels werken.

Ik heb verder Sera baktopur, exit en Dactycid in huis, maar deze lijken mij geen van allen geschikt tegen schimmel.

Als ik het internet af struin naar schimmels bij vissen kom je vaak tegen dat het hoofdprobleem niet de schimmels zijn.

Ik heb mijn cory's wel eens zien schurken, nu de vraag:

Gaan vissen schurken van schimmels of hebben mijn vissen een schimmel gekregen als 'cadeautje' bij een ander probleem?

Aquariumvissen.net - Visziektes

Soms kun je er als verzorger niets aan doen, maar een zieke vis is helaas ook vaak ... Overigens kiezen schimmels altijd voor vissen die al ziek of gewond zijn.
www.aquariumvissen.net/ziektes_vissen.php

Schoon water is heel belangrijk.= verversen op zijn tijd.
En goed filteren.

Vaak komt een schimmel bij een vis die al iets heeft of verzwakt is. Echter had ik hier bij 4 betta s een soort schimmel die daar niks mee te maken had volgens mij want ze zaten allemaal apart en kregen toch die schimmel.
Misschien kan een ander je een goed middel adviseren. Ik heb de Cerpofor Alparex van Colombo hier staan.

HugovP zei:
Als ik het internet af struin naar schimmels bij vissen kom je vaak tegen dat het hoofdprobleem niet de schimmels zijn.

Ik heb mijn cory's wel eens zien schurken, nu de vraag:

Gaan vissen schurken van schimmels of hebben mijn vissen een schimmel gekregen als 'cadeautje' bij een ander probleem?

Schurken doen ze ook bij licht nitriet.

Daarom ook schoon water,op tijd.

Tjonge, 2 topics is toch niks,hoor.

Weet je een winkel (bedoel geen online webshop), want ik heb dit spul meteen morgen nodig. Levertijd is lang op internet

Is 1 dag. Als je dat bestelt.
www.Aquaplantsonline.nl

en hoe kan ik nou een winkeladvies geven, als ik niet weet waar je woont.

Maar je zit in andermans topic te rommelen.

Hallo.

Naast de eerder genoemde schimmel (deze is redelijk onder controle) heb ik bij twee cory's aangetaste vinnen aangetroffen. Is dit vinrot?

Eerst een foto van een aangetaste cory:

849737_0_82_20151215_183929.jpg

Deze fotos zijn van een cory's welke nergens last van lijkt te hebben:

944915_0_82_20151215_181303.jpg

739758_0_82_20151215_185323.jpg

Ik heb baktopur in huis, maar heb geen quarantaine bak in huis. Kan ik een cory ook behandelen in een emmer? (zandbodem erin en 3 x per dag zijn water verversen).

Alvast dank!

De volgende foto is misschien wat duidelijker.

168241_0_82_20151215_203339.jpg

Het gaat hierbij om de staart en grote rugvin.

Ik weet niet hoe ik de foto kan draaien. Dus hij is omgekeerd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan