Corydoras paleatus kweek verslag


stef.u

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2020
Berichten
252
Leeftijd
26
Mijn eerste poging om kleintjes te laten groeien
 

Bijlagen

  • IMG_20230502_102635.jpg
    IMG_20230502_102635.jpg
    72.1 KB · Weergaven: 76
De babys heb ik in ander bakje gezet zodat ik ze beter kon zien.
De eitjes zitten in ander bakje nu hopen dat ze mooi blijven leven
 

Bijlagen

  • IMG_20230503_123055.jpg
    IMG_20230503_123055.jpg
    66.3 KB · Weergaven: 57
De visjes doen het goed
 

Bijlagen

  • IMG_20230507_123621.jpg
    IMG_20230507_123621.jpg
    81.9 KB · Weergaven: 59
Kleine update.
Krijg gemiddeld om de 2a3 dagen 20 nieuwe eitjes in het aquarium. Die verplaats ik naar mijn klein bakje met catappa blaadje en ook met een luchtpompje.
De eerste babys zijn nu al 1cm.groot vermoed ik zijn er +- 20 heb er ook 20+- in mijn aquarium al gelaten omdat het te veel werd van de kleintjes haha. Gisteren Posthoorn slakjes in bakje ook gedaan voor overtollige voer te verwijderen
 

Bijlagen

  • IMG_20230519_095416.jpg
    IMG_20230519_095416.jpg
    33.1 KB · Weergaven: 53
Leuk dat ze zo vlot kweken Stef.
 
Leuk dat ze zo vlot kweken Stef.
Eerlijk had het totaal niet verwacht. Vermoed ook omdat ik nu elke week levend voer heb voor hun. Aquarium winkel gevonden waar ik ze elke week kan bestellen dus was gemakkelijk. Maar ze kweken zeer goed en leuk dus denk dat het goed gaat komen
 
1 ste van laatste grote aflegsel beginnen ook uit te komen.
Vandaag terug 4 nieuwe eitjes gespot in aquarium morgen ook in apart bakje zetten.
Als ze 1a2 cm zijn mogen ze in aquarium zwemmen
 

Bijlagen

  • IMG_20230523_200945.jpg
    IMG_20230523_200945.jpg
    24.5 KB · Weergaven: 58
Kweek blijft uitstekend gaan. Nu de cory's eindelijk beetje minder eitjes afzet. Zie je de babys wel mooi groeien vermoed nog 1-3 weken tot ze groot genoeg zijn.
De laatste legsel beginnen ze vandaag uit te komen al 5 kleine visjes gezien !
 
Hoi… Ik heb ook corydoras paleatus eitjes gehad. Na 4 weken nu nog 9 levende visjes over. Wanneer heb jij ze overgezet naar je grotere bak? Ik heb het idee dat ze niet super hard groeien. Grootste is max 1 cm.

Wel geinig… Ik kwam er van de week een tegen die 3cm is in mijn grotere bak.. die heeft zich dus kunnen verstoppen van mn andere vissen en is dus rustig gaan groeien! Die gaat een stuk sneller.
 
Hoi… Ik heb ook corydoras paleatus eitjes gehad. Na 4 weken nu nog 9 levende visjes over. Wanneer heb jij ze overgezet naar je grotere bak? Ik heb het idee dat ze niet super hard groeien. Grootste is max 1 cm.

Wel geinig… Ik kwam er van de week een tegen die 3cm is in mijn grotere bak.. die heeft zich dus kunnen verstoppen van mn andere vissen en is dus rustig gaan groeien! Die gaat een stuk sneller.
ik was ermee gestopt omdat het niet goed lukte, nu nieuw legsel met andere egg tumbler aan het proberen, 1cm zou ik ze in bak doen als er niet te grote vissen inzitten
 
ik was ermee gestopt omdat het niet goed lukte, nu nieuw legsel met andere egg tumbler aan het proberen, 1cm zou ik ze in bak doen als er niet te grote vissen inzitten
Ah oke, overige vissen zijn tetra’s en een koppel ramirezi. Dus ik denk dat het wel goed moet gaan. Helaas is het visje van 3cm overleden, dus ik twijfel nog of ik ze in de grote bak moet doen.

Maakte laatst mijn filter schoon en vond er daarin nog 3 van redelijke grootte. Bizar.
 
De kweek van visjes is makkelijk tot dat ze uit het ei komen :)
Het juiste voer geven aan die kleine kriebelbeestje is nog best lastig.
Ik kweek op dit moment actief meerdere vissen, wat ook gewoon in de winter door gaat.
- Corydoras Albina
- Corydoras Sterbai
- Corydoras Venazuela Black
- Rasbora Galaxy
- Pseudomugil Luminatus
- Regenboogvis Boesemani
- Regenboogvis Precox
- Regenboogvis Iriatherina werneri

Elke vis heeft zijn eigen uitdagingen en met uitval moet je altijd rekening houden.
Belangrijk voor het goed te laten opgroeien is schoon water en goed voer.
Zodra ze groot genoeg zijn voer ik ze dagelijks levende Artemia.
 
De kweek van visjes is makkelijk tot dat ze uit het ei komen :)
Het juiste voer geven aan die kleine kriebelbeestje is nog best lastig.
Ik kweek op dit moment actief meerdere vissen, wat ook gewoon in de winter door gaat.
- Corydoras Albina
- Corydoras Sterbai
- Corydoras Venazuela Black
- Rasbora Galaxy
- Pseudomugil Luminatus
- Regenboogvis Boesemani
- Regenboogvis Precox
- Regenboogvis Iriatherina werneri

Elke vis heeft zijn eigen uitdagingen en met uitval moet je altijd rekening houden.
Belangrijk voor het goed te laten opgroeien is schoon water en goed voer.
Zodra ze groot genoeg zijn voer ik ze dagelijks levende Artemia.
Het in leven houden gaat best aardig! Ze groeien alleen niet snel. De ene vis die ik in het filter vond was echt aanzienlijk groter dan de visjes die ik in mn kweekbak hield. Is daar een verklaring voor?

Ik geef ze diepvriesvoer cyclops, artemia kan ik niet kweken helaas. Soms gooi ik er ook een bodemtablet in en die is na een tijdje helemaal verdwenen :). Is dat goed?
 
Afwisseling van voer is heel goed, probeer ook proteïne rijk voer te geven.
Groeien ja dat duur even, ik heb vaak meerdere generaties bij elkaar heel klein en iets groter.

De vis in je filter zal al wat ouder zijn geweest en lekker veel voer gekregen hebben in het filter.
 
Afwisseling van voer is heel goed, probeer ook proteïne rijk voer te geven.
Groeien ja dat duur even, ik heb vaak meerdere generaties bij elkaar heel klein en iets groter.

De vis in je filter zal al wat ouder zijn geweest en lekker veel voer gekregen hebben in het filter.
Dan moet ik nog even geduld hebben 😃

Vanaf hoe groot kunnen ze in mn grote bak? De grootste is nu ongeveer 2cm denk ik en de kleinste nog geen cm.
 

Terug
Bovenaan