Corydoras Panda’s zijn niet actief, is dit normaal gedrag?


Lid geworden
15 oktober 2020
Berichten
22
ik heb 12 Corydoras Panda en ze zijn niet heel actief, ik zie soms een paar bezig zijn maar er blijft altijd wel een groepje liggen. Is dit normaal gedrag of moet ik me zorgen maken? Er zitten ook nog 9 Kardinaal Tetra’s bij. In een 200 Liter
 
Mijn Corydoras sjezen ook niet de hele dag door de bak hoor :)
Als je je echt zorgen maakt, loont het altijd om je nitriet/ammoniak met druppels te meten.

Als advies; je school kardinaaltetra's is wat klein, heb je al eens overwegen die wat uit te breiden?
 
Oké, ik heb er wel eens over nagedacht om het uit te berijden ja. Ze zitten trouwens meestal in een gebied van het aquarium, zou de stroming wat te snel gaan voor ze?
 
Dat zal wel meevallen; misschien heb je wat weinig schuildplekken? Fotootje van je bak helpt bij dit soort vragen..
 
Mijne zijn overdag ook niet aktief. Ze worden in de avond wel aktiever.
 
Ik heb er zelf nu 8, ook meerdere gehad vroeger maar dit is normaal gedrag. Bij mij zijn ze vooral actief na een schoonmaak van de bodem (zand wat omgooien), zodat er wat voedsel vrijkomt. Ook als er wat tabletten op de vloer liggen.

Voor de rest liggen ze rustig en kalm. Kijk anders even naar hun ademhaling of deze niet te snel is.
 

Terug
Bovenaan