Corydoras Panda's doen vreemd


F

Fluo

Guest
Hallo forumgenoten,

ik vind mijn panda's heel vreemd doen (anders dan anders zeg maar)

normaal kruisen ze lekker over de bodem heen en eten alles wat ze vinden
normaal vliegen ze af en toe omhoog om of lucht te happen en gewoon lekker racen.

echter de afgelopen week zijn ze allemaal (op 2na) druk met ramen schoonmaken... ze vliegen van links naar rechts over de ruiten heen maar gaan niet naar het oppervlakte maar racen halverwege heen en weer

eerst dacht ik aan paring gedrag omdat ze allemaal achter elkaar aan gingen maar na verdere studie doen ze dit ook solo

dus.. ze vliegen heen en weer.... rusten even ... en gaan weer verder.

dit doen ze dag en nacht .. ook eten ze wel, alleen eerst was het met ze alle op 1 tabletje .. en nu af en toe 1tje (tabletje ligt er ook grote deel van de dag, en eerst zo op)

ik heb voor de zekerheid alsnog een 90% waterwissel gedaan .. dit helpt niets.

de onderstaande waterwaarden waren van VOOR de waterwissel.


mijn waterwaarden zijn perfect :

Nh4: 0
no2: 0,02
No3: 0
KH: 4
GH: 6
PH: 6,65 (co2 controller)
temp: 24 graden
O2: rood (jbl druppeltest) rood = vol zuurstof


zijn mijn panda's nou gewoon leip geworden en heel enthousiast of moet ik me toch zorgen maken?
 
hier even een filmpje ter verduidelijking
 

Bijlagen

  • IMG_0217.MOV
    242.1 MB
Filmpje kan ik niet kijken want dan zou ik hem eerst op mijn pc moeten zetten, handiger is om hem even op youtube te zetten.

Ik denk paargedrag, ramen poetsen is daar een onderdeel van want door die te poetsen kunnen ze op een later tijdstip de eitjes plakken op die plekken
 
ohh dus toch. Gelukig :D
ze zijn wel lang bezig dan, de hele week poetsen :p
 
Hoeveel heb je er? Hoe lang draait het aquarium? Wat voor bodem is het?

Zelf nog nooit een corydoras de plek zien poetsen, zijn meestal de mannetjes die hyper worden waarna later de dames de eitjes overal en nergens plakken.
 
Hoeveel heb je er? Hoe lang draait het aquarium? Wat voor bodem is het?

Zelf nog nooit een corydoras de plek zien poetsen, zijn meestal de mannetjes die hyper worden waarna later de dames de eitjes overal en nergens plakken.

ik heb er 9 (had er 10) eentje had vinrot en die heb ik afgemaakt

aquarium draait ruim een half jaar

is een denerle grind bodem Cristal kwarts zwart ofzo.. niet scherp en kleine kiezeltjes.. net iets grover dan zand

rest van visbestand is : 15 harlequin rasbora
30 kardinaal tetra

bak is 190 l water
 
Misschien licht iets dempen of drijf plantjes toevoegen. Bodem is niet het meest ideale voor ze maar zal hier weinig mee te maken hebben.

Zie je ze nog niet achter een dame aangaan? Meestal zijn die wat voller dan de mannetjes
 

Terug
Bovenaan