Corydoras Sterbai


D

darksel

Guest
Ik ben vandaag naar de LFS geweest en zag daar de Sterbai.
Deze wil ik graag hebben maar toen zag ik de prijs, 8 euro per stuk.
Dit vind ik erg duur als je een groep van 6-8 wil.
Weet iemand waar je ze goedkoop kan krijgen in de buurt van Oosterhout (vlakbij Breda) ?
En waarom zijn deze corydoras in vergelijking met andere zo duur ?
 
De sterbai groeit heel erg traag. Als bv de aeneus al een flinke verkoopmaat hebben zijn de sterbai's nog niet eens de helft.
 
Die van joost zien er wel mooi uit en mooie prijs !
Alleen is weer net te ver, weet je misschien nog iets ?
 
Voor die prijs en kwaliteit kun je best een half uurtje extra rijden.
Meer adressen vou ik zo niet weten namelijk.
 
Dat is toch al snel 60-70 km.
Heb een winkel gevonden via MP.
Het is deze site www.linniesfish.nl
Is deze beetje betrouwbaar, en zal ik ze daar halen ?
 
Ik ken haar. Ze is ook een oud lid van dit forum, een deel kweekt ze zelf waaronder ws de Corydoras. De rest koopt ze bij groothandel Ruinemans. De kwaliteit is ws wel goed.
 
Dus het is betrouwbaar om ze daar te halen ?
De kwaliteit enz ?
 
Ik zou zeker een keer bij haar gaan kijken als ik jou was. Ze weet er ook wel aardig wat van af.
 
Oke dus dan ga ik het proberen.
Als ik daar naartoe ga is het niet alleen om te kijken , dan koop ik meteen visjes :p
Zijn de sterbai trouwens schuw of laten ze ze zich vaak zien ?
 
ik heb in mijn meter bak ook 10 sterbai en hier zijn het vrij actieve vissen. ze zijn flink aan het scharrelen op de grond, een aantal keer per dag liggen ze rustig op de grond the chillen en ze hebben ook hun speelse momenten dat ze met zijn alleen achter elkaar aan gaan lolol. ik vind het erg leuke visjes.
 
Ik ben ze vandaag gaan halen.
Zijn mooie visjes, alleen nog redelijk klein. Zo'n 1,5 - 2 cm.
Hoe kan ik ze het beste/snelste laten opgroeien ?
 
Goed en gevarieerd voeren en je water mooi schoon houden
 
snel werkt niet lolol, ze groeien vanzelf als je ze goed verzorgd. dus inderdaad gevarieerd voeren en water schoon houden. ik voer ze afwisselend vlokvoer, diepvries, levend, granulaat, garnalenkorrels eten ze ook mee en regelmatig doe ik een paar uur wat (kort gekookte) groente in de bak voor de garnalen en de algeneter. de sterbai smullen daar ook heerlijk van mee. ze eten hier werkelijk zowat alles, echte veelvraatjes lolol
 
Nee snel bedoel ik ook niet zo, meer als hoe krijg je ze groot :p
Bedankt voor de reacties, meer reacties zijn altijd welkom :D
 
Eten de corydoras ook artemia larven?
En de andere vissen ?
Of moeten die volwassen artemia hebben ?
 
ze eten hier diepvries, muggenlarven, mysis, artemia
dierlijke tabletten
 
Ja maar eten ze ook artemia larven ipv de volwassen artemia ?
En is dit net zo goede voeding als de volwassen ?
 
Ik heb bij haar ook een deel van mijn vissen gehaald. Ook de sterbai. En de herotilapia multispinosa
En een schooltje denisonii. Ze heeft mooie vissen voor een goede prijs. En de vissen zitten in nette bakken
 

Terug
Bovenaan