Corydora's sterke stroming


C

Corydoratje

Guest
Hallo ik heb een 60 liter bak en ik heb er vuurneons guppies en ottocinclussen en corydora's
Mijn vraag is, ik heb een een sterke stroming in de bak en mijn corydora's zwemmen steeds tegen de stroming in van boven naar beneden langs het glas de hele dag al. Is dit speel gedrag of stress?
 
Stress, hoelang heb je ze er nu inzitten? dit gedrag kan enkele dagen tot zelfs enkele weken aanhouden, heb je het transportwater waar de corydoras inzaten ook in je bak gegooid: zoja dan is het raadzaam om 24 uur over actieve kool te filteren om problemen te voorkomen. Uitleg: corydorassen laten door de stress een giftig stresshormoon vrij als signaal naar hun soortgenoten dat er gevaar is, echter is het dermate giftig dat ze zelf eraan doodgaan als ze er te lang in zwemmen.
 
Ik heb het transport water niet over gegooid wat is dan de oplossing? En het is de hele dag afwisselend soms zwemmen ze allemaal zo en soms geen een
 
Er is geen oplossing voor, ze zullen zelf tot rust moeten komen, soms wil het helpen als je wat oppervlaktebegroeing in je bak doet, ik las dat je er maar 4 hebt gekocht? dat is te weinig, een corydoras is een echte scholenvis die erg ongelukkig is als ze met te weinig zijn, zou de groep aanvullen met dezelfde soort tot 10 stuks
 
Het gaat hier om een 60liter bakje die zo te lezen nu al te vol zit, uitbreiden naar 10 stuks niet aan te raden. Helemaal geen corydoras was wellicht een beter plan geweest maar voor nu zou ik er zeker niet bijzetten.
Hoe lang heb je ze nu? Ik zou met die bezetting maar eens een Ammonia en Nitriet test uitvoeren, kans is aanwezig dat ze daarom zo op en neer zwemmen.
 
Net een dag
 
Ook in een 60-cmbakje is 10 aan te raden, beter iets overbevolkt (iets wat naar mijn mening geen enkel probleem is want wat is overbevolkt en wat niet is nooit onomstotelijk bewezen) als te kleine groep met als resultaat dat ze verpieteren
 
Ze gedragen zich nu weer normaal trouwens
 
Van de corydoras kun je het beste dan wel aanvullen met dezelfde soort en niet een andere soort erbij stoppen want ze scholen niet samen dan en dan heb je dus 2 te kleine groepjes in je bak.
 

Terug
Bovenaan