Corydoras volwassen


Bodemvisser

Member
Lid geworden
28 maart 2020
Berichten
19
Leeftijd
19
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een paar corydoras sterbai gekocht van 2 maanden oud, en als ze volwassen zijn zou ik er graag mee willen proberen te kweken. Alleen hoe oud moet een corydoras zijn om te kunnen voortplanten? Op internet zie ik 18 maanden maar er zijn hier op dit platform ook veel mensen die 1 jaar zeggen.
 
Overigens vraag ik me af of ze werkelijk 2maanden oud zijn want de sterbai is een trage groeier en worden in de winkels verkocht als ze minimaal 6 maanden oud zijn, met 2 maanden zijn ze krap een cm groot
 
Ik heb ze van een vriend gekocht, dus niet uit de winkel.
 
Ik dacht dat ze na 2 maanden wel voldoende weerstand hadden om 5 minuten in de auto te zitten
 
Ik vind het vrij onverstandig vissen zo jong te verkopen/kopen ook vissen hebben in hun eerste maanden een lagere weerstand wat langzaam moet groeien, maarja blijkbaar is hebberigheid belangrijker dan vissenwelzijn
Denk dat het wel wat meevalt, denk dat de LFS vissen veel meer te voorduren krijgen.
 
Ik dacht dat ze na 2 maanden wel voldoende weerstand hadden om 5 minuten in de auto te zitten
Die 5 minuten in de auto is het probleem niet, de andere bacteriecultuur van jouw aquarium is hetgeen waar ze het meest aan moeten wennen, bacterieculturen worden zwaar onderschat door veel mensen maar het is juist de andere bacteriecultuur waar veel groepen vissen/garnalen aan overlijden bij verhuizing/verkoop
 

Terug
Bovenaan