Corydorasjes weer blij en leggen een ei of twee


Okidoki

Well-known member
Lid geworden
19 december 2023
Berichten
127
Locatie
Purmerend
Het ging niet best in mijn Lido 120 vanwege de (te) vele guppen en de Corydorasjes lieten weinig van zich zien. Zo weinig zelfs dat ik dacht dat er 2 dood moesten zijn. Nog gezocht ernaar maar nee, geen doden gevonden.
Toen het filter aangepakt door in onderste mandje van het interne filter de hele inhoud van een doosje Siporax 15 mm te proppen met oude uitgeknepen spons erop. Oude Cirax cassette naar bovenste mandje, koolstof pad eruit, oude fijne en grove sponzen uitgeknepen en op Cirax gezet, witte padje en flink wat filterwatten daar bovenop die ik om de dag uitspoel.
Stroming al een tijd versterkt door diffuser op uitstromingspijpje. Elke week tenminste 30-40% waterwissel en afgelopen zondag eentje van 50-60% gedaan.
Tijdens het voeren extra opgelet dat de Corydorasjes ook konden eten want de Corydoraskorrels van Tropical werden al weggekaapt voordat ze de grond bereikten (die guppen zijn dan net wat agressiever).
En gisteren zag ik dat de Corys flink in een groepje achter de oude dame aangingen (of is er toch nog een vrouwtje erbij van haar nakomelingen?) ‘s-avonds zag ik dat er twee eitjes tegen de vooruit van het aquarium zaten. Ze zitten er nu nog
In geen 12 jaar hebben ze dit gedaan.
Zo belangrijk dus dat waterwaarden en speciaal voer bijdragen aan blije vissen.
IMG_6487.jpeg
 
Je kan de corydoras ook voeren als het donker is. Die vinden het dan wel.
 
Dat is lang, dat ze in geen 12 jaar eitjes hebben afgezet. Althans dat jij dat gezien hebt:). Succes ermee!
 

Terug
Bovenaan