Corydorassen en grind


Kyjardo van Erven

New member
Lid geworden
4 september 2021
Berichten
3
Leeftijd
22
Hallo allemaal,

Ik ben van de week naar de dierenwinkel geweest om meer informatie over Corydorassen die ik later wil gaan houden, de verkoper heeft mij gezegd dat je Corydorassen makkelijk kan houden op mijn grind, het is niet het grofste grind maar ik heb verhalen gezien dat de snorharen kapot kunnen gaan. Ik wil natuurlijk het beste voor mijn vissen dus ik zou zand in het aquarium kunnen doen maar de verkoper zegt dat zand niet geschikt is voor alle aquariums, want dat zorgt allemaal problemen en ziekten. Heeft iemand een oplossing, zoniet zal ik de Corydorassen zeker niet halen.

Alast bedankt. Bekijk bijlage 346831
 
Nog nooit van gehoord dat zand voor ziektes zorgt, alleen maar commercieel gewauwel.
Beste neem je filterzand, en corydorassen op grind is gewoon not done, doe je de corydorassen geen plezier mee
 
Ik gebruik eigenlijk altijd zand vanwege de natuurlijke look. Ik heb inmiddels 2 bakken en in allebei de bakken Corydorassen. Ze gedijen er prima op en de snorharen worden helemaal niet aangetast. Het grootste nadeel is dat wat kleinere plantjes niet heel goed wortelen, maar ik heb het hier alleen over dingen zoals montecarlo etc.
Het zand wat verkocht wordt voor gebruik in het aquarium moet toch ook geschikt zijn voor het aquarium, maar misschien denk ik hier te simpel.
 
Afgerond grind misschien van dennerle? Zand zal altijd beter zijn voor ze, maar niet iedereen wil zand natuurlijk inc mijzelf, maar heb ook geen corrys meer.
 
@Kyjardo van Erven Wat mij betreft horen Corydoras op zand. Ze gaan met de snuit in het zand, die drukken ze er een beetje in. Dit doen ze om zand door hun kieuwen te spoelen waarbij eetbaars eruit gefilterd wordt. Op grind kunnen ze dit natuurlijke gedrag niet vertonen. Corrigeer me als ik het mis heb mensen.
 

Terug
Bovenaan