Wat is er nieuw

Cory's voeren niks uit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuvuzela
  • Startdatum Startdatum
V

Vuvuzela

Guest
Hee,

Ik heb 6x corydoras trilineatus in mijn 80cm. maar ze doen eigenlijk helemaal niks. ze liggen heel de dag onder een steen of hout. en ik zie ze eigenlijk nooit. is dat normaal? ik vind t zo ontzettend saaie vissen.

mvg. Jorrit

Ja dat is heel normaal gedrag als ze hun buikjes hebben rondgegeten gaan ze liggen uitbuiken.

Om in deze tijd werk te vinden is op zich al heel moeilijk en op cory`s zitten ze echt niet te wachten. En dat weten die cory`s van jouw ook, daarom doen ze er geen moeite meer voor.
Misschien kun je een klein leren bankstel voor ze op de kop tikken, portable tv-tje erbij? 😀

Haha. Nee maarff serieus zijn ze wel blij?

Ik ken deze Cory's niet.. dus weet hoe actief ze 'horen' te zijn.
Zijn ze als de lampen uit zijn wel actief? Of als je ze iets lekkers voorschotelt? Eventueel na een dagje vasten?

Ik heb ze ook en ze liggen ook de hele dag onder/op de planten en op andere plekjes te relaxen. Alleen met etenstijd worden ze actief.

Bij mijn zijn ze wel wat actiever geworden sinds ik meer bodem-verstopplaatsjes heb (planten, hout en stenen).

Heb je ze net nieuw?

Het is de Corydoras Chill-ineatus denk ik. Zonder dollen : wellicht kan je wat fijn granulaat voeren, zodat ze wat meer moeite moeten doen om hun kost bij elkaar te scharrelen.

heb deze niet maar andere zijn ook niet echt actief scharrelen op hun gemak soms over de zandbodem en liggen vaak ook lekker stil onder een plant
denk dat het bij het visje hoort

groetjes

jaap

plaatje van genoemde vis
187634flipper34_0_82_c_trilineatus.jpg

Flipper34 - Welke plant hoort bij dit visje? 😀

Zelf heb ik geen corydassen, maar wel andere meervallen.
Het is voor meervallen heel kenmerkend om zich veel te verschuilen. Als je meer schuil plekken maakt voelen ze zich meer op hun gemak. Zijn er meer vissen in je aquarium die zich op de grond ophouden, het kan een soort teretoriale strijd zijn, maar verwacht het niet. Als je voert, gooi je voer dan op de opere plekken. Ze gaan dan rond voedertijd op die plek wachten, moet wel elke keer de zelfde plek zijn.

Groet, Daniel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan