Cpo kreeften in koudwater


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Ja de titel zegt het al , kunnen cpo dwerfkreeftjes in koud water? Ik heb aardig wat jonkies in mijn bak en die wil ik verkopen. En omdat ik ze heel moeilijk kan vangen in de bak (lichtkap moet er sowieso af, dus geen licht, en ze verstoppen zich goed) wil ik ze even apart in een grote plastic bak . Zodat ik ze mooi bij elkaar heb.

Maar nu komt het probleem dus. Ik heb geen stroom , dus geen licht en verwarming. Ze komen in een kale bak. Nu is het overdag zoon beetje 19 a 20 graden bij mij. Maar snachts heb ik de thermostaat op 15staan. Kan dit?
 
Geen stroom? Zit je in een hutje op de hei ofzo? Los van de vraag hoe je hier dan post / je telefoon oplaadt, zet je bak dan wel bij een raam in de buurt zodat ie in ieder geval nog daglicht krijgt.
 
Geen stroom? Zit je in een hutje op de hei ofzo? Los van de vraag hoe je hier dan post / je telefoon oplaadt, zet je bak dan wel bij een raam in de buurt zodat ie in ieder geval nog daglicht krijgt.
Hahaha ik bedoel geen stopcontact in de buurt. En ik heb al 2 aquaria die mijn stopcontacten vullen. Zou de bak dan in de kamer op tafel zetten. Valt de hele dag licht op
 
En ik hoop dat ik het natuurlijk niet zo lang hoef te doen. Dat ik ze zo verkocht heb. Heb al een 2de lading nieuwe kreeftjes erin
 
Natuurlijk wel aan gedacht. Maar Kheb echt alles in gebruik en overal zitten al van die verleng dozen aan. Als ik wel stroom had, had ik natuurlijk niet deze vraag gesteld 😉
Ik herken het wel hoor; in onze vorige woning hadden we ook een chronisch gebrek aan stopcontacten. Slaapkamers met 2 wandcontactdozen per kamer en zulks. Then again had ik daar dan ook maar 1 aquarium :DD
 
die krengen zitten ook al in rivieren hier heb ze vorig jaar nog bij de biesbosch gezien
 
We hebben zoveel kreeften hier. Misschien was het wel een jonge inheemse soort. (Of die Amerikaanse variant).
Kan me niet voorstellen dat de CPO de winters hier overleeft :)
 
Ik zou wel eigenlijk een filter erin houden voor de zekerheid. Verlichting en verwarming maakt niet uit, maar filtering...
 

Terug
Bovenaan