A
AntonvdBerg
Guest
Beste iedereen.
Al enige tijd hebben we een bakje met cr's en cb's staan, ontzettend leuk natuurlijk.
Maar sinds een maand of 3 zijn ze overgeplaatst naar een andere, iets kleinere bak. Sindsdien hebben we geen kweek meer gezien en denk ik zelfs dat er meerdere garnalen zijn overleden.
De overplaatsing heb ik destijds gedaan, omdat deze bak ons meer aanstond qua formaat en de akadama toch vervangen moest worden.
Uiteraard wordt er dan nog meer aangepast, "als we dan toch bezig zijn" en blijkbaar is de nieuwe situatie niet meer ideaal voor ze.
Ik zal proberen alles te beschrijven van wat er veranderd is, maar om te beginnen een foto van de oude situatie:
Dit was een Dennerle Aqua30 van 30 liter bruto inhoud.
Techniek:
- 4-5cm akadama
- hoekfilter dennerle en luchtfilter (rechtsachter)
- CO2 voor de HC op de bonzaiboom, 15 b/pm
- Geen verwarming, bak op 18-20gr
De nieuwe situatie:
Dit is een bakje van 20 liter bruto inhoud.
Techniek:
- het oude luchtfilter, de mechanische is weg
- nieuwe akadama bodem, ander merk
- geen CO2 meer, fles is leeg. maar ook de HC/bonzaiboom is weg daardoor werd het overbodig.
- verlichting is gelijk aan oude situatie.
- verwarming 2 maanden erin gehad, temp op 22gr
Verder kan ik vermelden dat ik in de oude situatie via de EI methode werkte en momenteel niet.
De Cabomba zit er sinds gisteren in, daarvoor een plant met groot blad gehad, maar deze werd dankbaar verslonden.
Ook de achterwand is sinds een weekje zwart gemaakt, deze was daarvoor doorzichtig.
Ook heb ik sinds een week geen verwarming er meer in zitten.
Edit: Waterwaardes vanavond gemeten:
- Ph 6.5 (druppel en strip)
- NO2 0.02 (druppel)
- KH 4.4 (strip)
- GH 6.5 (strip)
Nu kan het zijn dat de recente aanpassingen de boel weer in gang gaan brengen, maar misschien hebben jullie nog andere tips voor me.
Hoor het graag en alvast bedankt!
Al enige tijd hebben we een bakje met cr's en cb's staan, ontzettend leuk natuurlijk.
Maar sinds een maand of 3 zijn ze overgeplaatst naar een andere, iets kleinere bak. Sindsdien hebben we geen kweek meer gezien en denk ik zelfs dat er meerdere garnalen zijn overleden.
De overplaatsing heb ik destijds gedaan, omdat deze bak ons meer aanstond qua formaat en de akadama toch vervangen moest worden.
Uiteraard wordt er dan nog meer aangepast, "als we dan toch bezig zijn" en blijkbaar is de nieuwe situatie niet meer ideaal voor ze.
Ik zal proberen alles te beschrijven van wat er veranderd is, maar om te beginnen een foto van de oude situatie:
Dit was een Dennerle Aqua30 van 30 liter bruto inhoud.
Techniek:
- 4-5cm akadama
- hoekfilter dennerle en luchtfilter (rechtsachter)
- CO2 voor de HC op de bonzaiboom, 15 b/pm
- Geen verwarming, bak op 18-20gr
De nieuwe situatie:
Dit is een bakje van 20 liter bruto inhoud.
Techniek:
- het oude luchtfilter, de mechanische is weg
- nieuwe akadama bodem, ander merk
- geen CO2 meer, fles is leeg. maar ook de HC/bonzaiboom is weg daardoor werd het overbodig.
- verlichting is gelijk aan oude situatie.
- verwarming 2 maanden erin gehad, temp op 22gr
Verder kan ik vermelden dat ik in de oude situatie via de EI methode werkte en momenteel niet.
De Cabomba zit er sinds gisteren in, daarvoor een plant met groot blad gehad, maar deze werd dankbaar verslonden.
Ook de achterwand is sinds een weekje zwart gemaakt, deze was daarvoor doorzichtig.
Ook heb ik sinds een week geen verwarming er meer in zitten.
Edit: Waterwaardes vanavond gemeten:
- Ph 6.5 (druppel en strip)
- NO2 0.02 (druppel)
- KH 4.4 (strip)
- GH 6.5 (strip)
Nu kan het zijn dat de recente aanpassingen de boel weer in gang gaan brengen, maar misschien hebben jullie nog andere tips voor me.
Hoor het graag en alvast bedankt!