Crinum Calamistratum


W

WouterBraakhekke

Guest
Die verdraaide Crinum!

Ik heb ooit een keer een Crinum geplant in mijn bak, na een x aantal dagen werden de stengels bruinig halverwege en braken deze af. Binnen een week was er niets meer over van mijn Crinum, na lang speuren en zoeken kwam ik erachter dat het kwam omdat de knol voor 1/3 boven het water moet worden geplant en niet helemaal in het zand/grind. Afijn dacht ik probleem duidelijk en dus in mijn Junglescape een crinum geplant op de juiste manier, en verdraaid hij heeft weer hetzelfde probleem en sterft weer langzaam af.

Voor de kenners ik gebruik al jaren de EI in mijn eigen aquariums en heb al vaak succes gehad met goede plantengroei, ook gebruik ik co2. Mijn bemesting is dan ook op orde en mijn temperatuur staat op 25 graden. Ik kan maar niet uitvinden waar dit door komt.

Iemand?
 
Haha ja! boven de bodem. Type/denk fout.
 
Gebruik je ook voeding in de bodem?
 
Ik heb geen voedingsbodem, ik kan wel tabletten neerleggen eronder. Misschien is dat een uitkomst.
 
Backplay verkoopt overigens erg goede voedingscapsules tegen een leuke prijs. Het is maar een tip;)
 
Top ik zal er naar kijken!
 
Dit zijn ze namelijk:

Bodemcapsules: 30 stuks = 5euro
Voedingscapsules voor planten met een groot wortelgestel.
Bevat alle macro en micro elementen voor een goede plantengroei.
Geeft de voedingsstoffen geleidelijk af.
Samenstelling:
Stikstof, Fosfor, Kalium, Magnesium, Ijzer, Mangaan, Calcium, Boor, Zink, Koper,
Molybdenum.
Gebruik:
1 x om de 6 maanden zo diep mogelijk in de bodem, bij de plantenwortels steken.
 
Ik ga ze aanschaffen! Heb er nu maar 2 liggen dat is niet echt een voorraad te noemen.
 
Nee dat is niet echt veel nee en voor de prijs hoef je het niet te laten:D:D
 

Terug
Bovenaan