Wat is er nieuw

Crinum calamistratum.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rogerke45
  • Startdatum Startdatum
R

Rogerke45

Guest
Een vraagje over de Crinum calamistratum. Kan ik daar ongestraft de oudere bladeren vanaf halen? De oudere bladeren zijn nu erg lang aan het worden en slingeren zich rond de andere planten.

vMFyWjFi5DHP2bqm4xfx_gr_J3TVzRW9.jpeg

Ja hoor dat kan , de bladeren bijna tegen de stam afknippen.
Ik knijp zelf met mijn duimnagel de stelen , bladeren er af.

Groet john

Ik doe het ook zo.
De oudere Crinums worden erg fors in het aquarium na verloop van tijd. Met een beetje geluk groeien er dan ook jonge planten rond de moederplant. Als je die loshaalt wordt je moederplant weer wat kleiner maar declareren blijven erg lang. Daarom vervang ik wel eens eens oudere plant door een kleiner en jonger exemplaar.
Ik heb nog een paar jonge planten hier staan voor liefhebbers.

Hobbygroet,
Jos Hut

Heeft zo'n crinum speciale voeding en/of co2 toevoeging nodig? Want heb hem al vaak in mijn lfs zien staan, maar nog nooit meegenomen omdat hij er zo moeilijk te verzorgen uit ziet.

Co2 toevoeging is niet nodig. Wel veel voeding in de bodem. Mag ook best wat licht hebben.
En de knol niet helemaal begraven zoals je op de foto's van Roger ziet.

Mascha&Ivo zei:
Co2 toevoeging is niet nodig. Wel veel voeding in de bodem. Mag ook best wat licht hebben.
En de knol niet helemaal begraven zoals je op de foto's van Roger ziet.

Ik moet hem inderdaad iets omhoog trekken. Hij staat er nu een half jaar in en doet het best goed. Ik dacht ook dat deze plant moeilijk zou zijn maar dat valt dus heel erg mee.

Dan is ie misschien toch eens het proberen waard, badankt voor de info iedereen 🙂

dolle ancistrus zei:
Dan is ie misschien toch eens het proberen waard, badankt voor de info iedereen 🙂
Als je geen haast hebt: misschien hebben wij er over een tijdje wel eentje voor je.

Dat is weliswaar off-topic, maar volgens mij weet je wat je wilde weten toch Roger?

Moet wel zeggen, op de een of andere manier heb ik het idee dat je niet t� enthousiast bladeren moet gaan zitten knippen bij deze plant. Wij hebben dat een keer gedaan en toen kwam ie maar moeilijk weer op gang. Kan nietszeggend zijn maar toch. Voortaan stukje bij beetje: nieuw blad gevormd, oud blad weg, etc., etc.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
dolle ancistrus zei:
Als je geen haast hebt: misschien hebben wij er over een tijdje wel eentje voor je.

Dat is weliswaar off-topic, maar volgens mij weet je wat je wilde weten toch Roger?

Moet wel zeggen, op de een of andere manier heb ik het idee dat je niet t� enthousiast bladeren moet gaan zitten knippen bij deze plant. Wij hebben dat een keer gedaan en toen kwam ie maar moeilijk weer op gang. Kan nietszeggend zijn maar toch. Voortaan stukje bij beetje: nieuw blad gevormd, oud blad weg, etc., etc.

~ Ivo

Ja hoor bedankt voor het antwoord.

Ik zal voorzichtig te werk gaan en alleen de oudste bladeren verwijderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan