Wat is er nieuw

cryptocoryne smelt voor de 2e keer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Support4u
  • Startdatum Startdatum
S

Support4u

Guest
Heya Mensen,

Ik heb even bevestiging of ontkrachting nodig van iemand die veel ervaring heeft met de Cryptocoryne soorten.

Mijn aquarium (60x30x30) is al 66 dagen oud.

De Cryptocoryne Wendtii's hebben allen, al na een week van inrichting van het aquarium, geheel wezen smelten tot op de wortelstok, en zijn daarna keihard terug gegroeid.

Nu is een paar dagen terug mijn aquarium verlichting armatuur kapot gegaan. (open aquarium) Ik had 2x 15 watt erboven hangen.

Nu heb ik maar 1x 15 watt erboven hangen. (standaard plastic kap (dicht aquarium)

Nu tref ik de Cryptocoryne Wendtii's voor de 2e keer aan op smelten.

Is deze licht reductie een reden/grote aanpassing, dan een Cryptocoryne zal doen smelten?

Bonus vraag:

Hoe vaak kan een Cryptocoryne smelten, todat hij niet meer terug groeit?

Deze plant kan soms zo reageren op veranderingen.
Vooral als je hem net plant zie je dat soms. Het veranderen van het licht zou best ook dit tot resultaat kunnen hebben.
Maar ik verwacht dat de plant wel weer goed gaat komen.
Niet vergeten een kleibolletje bij te steken hoor.
Hoevaak dit kan gebeuren durf ik niet te zeggen. Het zal voor de plant niet goed zijn denk ik als er steeds veranderingen optreden waardoor hij verslijmt.

Ik had ooit een Crypto in de meterbak en had dit ook bij de hand. Een tijd later overgepoot in de 80 cm en weer verslijmde een groot deel van de plant maar nu is het weer een dikke bos inmiddels.

heb het zelf ook gehad met deze plant , een klein bolletje doet inderdaad wonderen...

en natuurlijk de rest van de voeding?

bij mij kwam het puur door het verplaatsen...

Heb een aquasoil bodem is in feite klei.

Denk dat het inderdaad komt, door de verandering in lichtsterkte.
Kan mijzelf namelijk geen andere reden van grote aanpassing bedenken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan