Crypto's en CO2


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
452
Locatie
Gelderland
Hallo,
Ik voeg sinds 4 weken CO2 toe aan mijn 100 liter bak (25 bellen p/m), alleen als lampen aan zijn. Sindsdien krijgen de Cryptocorynes gaten in de bladeren, zie onderstaand. Waar kan dit aan liggen?

2 x 18 watt verlichting (830/840), 8,5 uur per dag
CO2: +/- 15 mg
PO4: 1
Nitraat: 30

15 ml Profito toevoeging per week.


Fhe-WGYwHqpxf76vnmktWC9v8G6nxhjS.jpeg
 
Zij die gaten er niet in gevreten door iets? Ik gebruik ook in beide grote bakken co2 maar geen last hiervan. Ze hebben wel last van veranderingen af en toe dus wellicht komt het door de aanpassing.
Bij veranderingen willen ze weleens verslijmen maar daar is geen sprake van zie ik. Heb je ook een foto van de bak en de betreffende planten?
 
Zij die gaten er niet in gevreten door iets?
Zat ik ook aan te denken, want heb sinds een tijdje ook wat Helena's in de bak, maar die zie ik nooit op de Crypto's zitten. Daarnaast eten die geen gave bladeren toch?
Beroerde foto van de bak hieronder, zal weinig toevoegen. Crypto's staan linksachter en rechtsvoor eentje. Blaadjes heb ik al verwijderd, zo'n 30 stuks:
full?d=1490450386.jpg
 
Die doen dat denk ik niet nee. Misschien toch door de nieuwe toevoeging van co2. Verder heb je op het oog geen tekorten.
 
Hebben je crypto's een voeding bolletje bij de wortels ? Crypto's nemen vooral voeding op via het wortel gestel :)
 
Hebben je crypto's een voeding bolletje bij de wortels ? Crypto's nemen vooral voeding op via het wortel gestel :)

Klopt alleen is het wel opvallend dat het gebeurt na de toevoeging van co2.
 
Wellicht is dat de reden inderdaad. Door co2 kunnen planten sneller gaan groeien.
 
Mss hebben ze door toevoeging van c02 meer behoefte aan voeding? Of staat dit los van elkaar?
Je hebt 100% gelijk, verhoog je het een moet je het ander ook verhogen. Echter bestaat er wel iets als overdoseren, luxary uptake wordt dit genoemd. Dat houdt in dat je teveel meststoffen toevoegt en die worden dan opgenomen maar niet meer verwerkt door de planten.

verhouding-CO2-draadalg.png
 
  • Leuk
Waarderingen: yov

Terug
Bovenaan