Wat is er nieuw

Crypto's verslijmen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
M

Marrie98

Guest
Ik snap er helemaal niks meer van. Mijn crypto's beginnen opeens te verslijmen, terwijl ze eerst nog super snel groeiden.
Het is sinds vrijdag. Donderdag ben ik overgestapt van JBL plantenbemesting naar easylife plantenbemesting. Kan het zijn dat ze moeten wennen aan die verandering?

En kan je en crypto to net boven de bodem terug snoeien? Ik vind zijn blad niet zo mooi meer en zou hem graag terug willen snoeien om hem opnieuw te laten beginnen in de hoop dat hij dan een mooiere vorm krijgt...

Hoe lang staan ze er al in? Crypto's willen nog wel eens helemaal verslijmen als ze overgaan naar hun onderwatervorm. Ik denk niet dat het aan de plantenbemesting ligt. Ik zou niet al het blad eraf halen, maar de echt erge verslijmde bladeren kun je gewoon terug snoeien.

Eentje staat er al ruim een jaar in en de andere nu ongeveer 2 maanden (deze groeide heel netjes recht omhoog, maar storte opeens in waardoor hij 2x zo veel ruimte inneemt en er heel slordig uitziet)

Je kunt ook teveel voeding geven ,he.

Krijgen bij mij 1cc per week op 80 l.stromend water.
1 cc profito en 1 cc.easy carbo.

Na een jaar zou hij toch wel omgeschakeld moeten zijn. Ik denk niet dat het aan de bemesting ligt aangezien volgens mij beide merken ongeveer dezelfde bestandsdelen bevatten. Crypto's zijn echte moerasplanten en nemen hun voeding ook voornamelijk via de bodem op. Zit er een kleibolletje bij?

Hangen bij mij los in de stromingbak. tussen hoornblad.
En al een hele tijd.

Ik volg de EI en doseer 3x de dosering voeding en hier verslijmen ze echt niet.
Dat lijkt me sterk maar door veranderingen wil dat nog weleens gebeuren net als de overgang als je ze koopt. Na enige tijd komen ze wel terug hoor. een kleibol is wel verstandig om die bij de wortels te doen.

@Bertus
1ml profito is echt niet veel. Maar als je bak er genoeg aan heeft dan zou ik niks veranderen.

Wordt ook weinig verbruikt,he. door hoornblad.

Ja dat heb jij heel veel he. Dan heb je ook inderdaad minder nodig ja.
Zoals ik al zei is dat bij jouw voldoende en dan is dat prima zo.

Ik heb Sera tabletten bij de wortels, maar wil over gaan stappen naar kleibollen als het op is.
Maar misschien is het tijd dat ze weer een nieuw tabletje moeten dat kan...

Ik heb het ook gehad, grote paniek want ik had geen idee hoe het kon.
De kenners hier gaven aan om het net boven de wortels af te knippen en zijn gang te laten gaan. Enkele weken later kwam hij groter en mooier terug dan ooit tevoren.

Crypto's lekker laten staan. Dode blaadjes weghalen. Soms is dan je hele crypto weg 😉
Kleiballetje bij de wortels en verder met rust laten. Komen bijna altijd weer terug. Houden van rust!

Oke gelukkig 🙂 super bedankt

Met geduld komt het vast wel goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan