Crystal Black en vuurgarnalen

  • Onderwerp starter Tamara2502
  • Startdatum

T

Tamara2502

Guest
We willen graag 2 soorten bij elkaar gaan houden namelijk de crystal Black garnalen en vuurgarnalen, maar kan dit ook?
En moeten crystal Black garnalen in osmose water worden gehouden of kunnen ze ook op kraanwater ?
 
Het kan mar Vuurtjes kweken sneller en dat kan misgaan op den duur. Dan delven de cb het onderspit en ik zou het dus niet doen. Neem dan gewoon 1 soortje.
 
Samen houden is niet ideaal idd en wat betreft de waterwaarden van de cbs is het verstandig om ze zoveel mogelijk hetzelfde te houden als waar ze gekweekt zijn.
 
Je hebt ze die op kraanwater kunnen maar vaak verlangen de hogere gradaties lagere waarden dus dat zou ik zeker navragen.
 
Ik heb het nagevraagd en ze zitten op kraanwater met een ph waarde tussen de 6 en 6.5.
Nou hebben wij alleen maar teststrips dus ik kan niet exact aflezen wat de ph waarde is.
Hier moet ik even achteraan.
Als de ph waarde te hoog is hoe kan ik er dan voor zorgen dat het omlaag gaat?

Ik heb ook nog een vraagje mbt de verwarming , is dit nodig?
Nu schommelt de temperatuur tussen 24 overdag en 20 s'nachts.
 
Ok bedankt, dan ga ik nu eerst achter een ph meter aan:thumbs:
 
Het klinkt alsof ze bij de kweker op een ph verlagende bodem zitten dus dit is voor jou ook zeker aan te bevelen.

Als je graag garnalen wilt combineren kun je de Crystal Black samen met de Crystal Red overwegen...
 
Ik heb het nagevraagd en ze zitten inderdaad op een ph verlagende bodem.
Mijn ph zit op 6.8 is dit nog te hoog?
 
Meestal zit zo n bodem rond de 6, soms 6.5 dus het is wel aan de hoge kant inderdaad.
 
Dan gaan ik voor een ph verlagende bodem ;)
 
Heb je die 6.8pH zelf gemeten of is dat wat je op de site van je waterbedrijf hebt gelezen?
 
Het is inderdaad het beste om een beetje de waarden aan te houden waar ze op zijn gekweekt.
 
Belangrijker nog zo'n ph verlagende bodem verlaagt ook de kh enorm. Dit heb je hoogstwaarschijnlijk niet met je kraanwater
 
En het verlagen van de gh en kh stellen deze garnalen ook op prijs?
En hoe zit het met een luchtpompje, is dat nodig?
 
Luchtpompje is geen must hoor. een verlagende bodem verlaagd ook de kh en de gh.
 
En hoe zit het met een luchtpompje, is dat nodig?

Als je zorgt voor een goed filtertje dat het wateroppervlakte licht laat bewegen + voldoende plantjes, dan is een luchtpompje overbodig.

Heb je een foto van je bakje?
Dan kunnen we even met je mee kijken. ;)
 
je kan eventueel kijken naar een Aquaell mini pat sponsfilter want die geeft gelijk bellen en is prima voor garnalen. Maar in de regel is voor een garnalenbakje extra zuurstof niet nodig.
 
Het is zijn niet echt goeie foto's door de reflectie :foto:
De vuurgarnalen gaan naar ons grote aquarium bij de andere en de cb gaan in een superfish home 25 waar we nog cr's bij gaan zetten.
De ph verlagende bodem is ook onderweg

20170510_135847.jpg
20170510_140005.jpg
 
O en het water is nog bruin van hs aqua shrimp protect, weten jullie misschien hoelang dit bruin blijft , het is nu de derde dag
 
Als het goed is is dat spul kleurloos en komt dat bruine van het hout denk ik.
Dan zal het een hele poos bruinig blijven.

Mooie garnalen hoor trouwens.

Heeft het bakje al wel een paar weken gedraaid?
 
Ja klopt maar de bodem gaat eruit en wordt vervangen door een ph verlagende bodem.
Ik weet zeker dat het niet van het hout komt want deze kwam uit ons grote aquarium en het was echt een bruine vloeistof.
 
Ah oke dan ben ik mis,afwachten dan wanneer dat bruine wegtrekt.

Sinds wanneer staat dit bakje dan Tamara?
 
De bak hebben we zo overgenomen en heeft al een tijd gedraaid, hoelang weet ik niet precies.
Op aanraden hebben we er hs aqua shrimp protect ingedaan
 
Wat zijn jullie suggesties qua het voeren van de garnalen? Hoe vaak en hoeveel?
 
20170513_184128.jpg
het nieuwe onderkomen van de cb's met een ph verlagende bodem :thumbs:
 
Let wel op de waarden nu want je bent veel bacterien kwijt, dus zuinig voeren.
 
Thnks:thumbs:
Het is scapers soil van dennerle
 

Terug
Bovenaan