Wat is er nieuw

Crystal red garnaal bij vissen

Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Leeftijd
39
Goeie morgen kunnen deeze garnalen Crystal red garnaal in het gewonnen aqarium bij zwaartdragers en platys me vrouw kan een groepje van 20 garnalen krijgen van de nichtje en dat lijkt haar wel heel erg leuk water is 24 a 25 graden n02 is 0
Ph is 8.0 wat uit de kraan komt?
Groetjes thijs en leonie

Als ze nu op dezelfde waarden zitten dan moet dat lukken en vaak hangt het ook van de gradatie af. Hoge gradaties zitten vaak op een lage kh en ph.

En als we de door slag maken om het te gaan doen als alles goed is kwa water als ze er in kunnen hoe zorg ik er dan voor dat ze goed in het zicht blijven en zig niet te veel verstoppen groetjes thijs

Oke gradatie weet ze niet denk dat zij ze ook via via heeft

Alles wat in een vis zijn bek past gaat er ook in dus vele kleintjes zullen worden opgegeten . Beste is jou waterwaarden te vergelijken met die van haar en deze informatie hierop te plaatsen dan kun je een eerlijk oordeel krijgen .

Oke top

En als we de door slag maken om het te gaan doen als alles goed is kwa water als ze er in kunnen hoe zorg ik er dan voor dat ze goed in het zicht blijven en zig niet te veel verstoppen groetjes thijs
Het zijn erg goede verstoppers en met vissen erbij zullen ze zich denk ik vaak wat minder laten zien. Zoals Stefan al zegt is wat in de bek past een prooi dus voor de kleintjes veel schuilplekken maken.

Hier gaat het prima, maar inderdaad zijn er maar af en toe kleintjes te zien. Ik ben de inrichting nu zo aan het aanpassen dat er meer mos enzo is waar alles zich in kan gaan verstoppen, al blijft de groep aardig stabiel.

Rustig overwennen (overdruppelen) en beetje gelijke waarden en dan heb je wel een kans dat her goed gaat ja

Oke dus oom met ph van 8.0

Mos heb ik al op een kokos nood dat wort al aardig hoog en ik heb ook 3 mos ballen in me bak

Er zijn veel leden die ze wel bij vissen houden maar zelf heb ik ze ook apart want dan is schuilen niet nodig al zal dat in de natuur ook wel moeten denk ik.

zijn echt mooi hoor die crystals bij vissen stukken mooier dan een neocardina garnaal

Ik ga toch die garnalen niet doen ben bang dat ik ze met 2 dagen kwijd ben door de zwaarddragers die we hebben maar nu zag ik de japonica garnaal
Zal het hier wel mee goed gaan wat ik las zijn deeze groter als die andere soort

Ja die worden flink groter maar kweken niet in zoet.

Oke

Zal dit nu een ph van 7,5 zijn of van 8.0?

Bijlagen

• 20210208_203608.jpg
    20210208_203608.jpg
    282 KB · Weergaven: 128
Als jullie het zien wat denken jullie dan ik zelf denk meer 8.0 is maar net hoe het licht valt

Dit is puur water uit me kraan van deeze foto

Bijlagen

• 16128133449616185832485243505862.jpg
    16128133449616185832485243505862.jpg
    180.5 KB · Weergaven: 124
Dat is echt 7.5

Naar mijn inzien

Je moet de curvette zonder rode deksel op de kleurenkaart zette Thijs en dan van bovenaf de kleur beoordelen 😉

Ow oke ook met de no2

Kleuren zijn vanaf een foto die vervolgens weer op een computer- of smartphone scherm worden weergegeven, erg lastig in te schatten. (Dé reden dat ik voor het bedenken van een nieuwe kleur op mijn slaapkamermuur toch maar even wacht tot de bouwmarkten weer open zijn, maar dat terzijde ;)).

Als je het potje op het witte deel in het midden van het kaartje zet, bij daglicht, met het dekseltje open, kun je het beste zelf zien wat het dichtsbijzijnde is. Op de manier zoals je ze op de foto zet, is het nog meer gissen. Je kijkt er dan dus van bovenaf op en ziet de kleuren naast elkaar.

Dus zo dit is ph uit me aqarium

Bijlagen

• 16128144683053473018360232051714.jpg
    16128144683053473018360232051714.jpg
    239.5 KB · Weergaven: 126
  • 16128145096737982947737546799636.jpg
    16128145096737982947737546799636.jpg
    266.5 KB · Weergaven: 129
Oke heb hem nu op wit staan dus ph komt nu echt op 7.5 uit

No2 ook opnieuw gedaan die moed nog 1 min kwa tijd

Die eerste kan ik niet zien want die staat óp de kleur. Die tweede lijkt me eerder richting de 8,5 te gaan. Welke van de 2 is kraanwater en welke aquariumwater?
(oh, en tip: je kunt meer zinnen in 1 posting kwijt én je kunt nog een tijd je posting bewerken. Dat scheelt meldingen van nieuwe berichten ;))

Bijde foto's van de laatste van aqarium hat hem er net naast op het wite dan lijkt het echt 7.5

En mijn no2 is nog steeds op 0 dat gaat goed

tsja, zoals ik al zei: lastig te bepalen vanaf een foto op een scherm. :sorry:

Gister een week geleden van 25%water wissel dat lijkt.mij goed te gaan

Maar een ph van 7.5 is tekoop voor garnalen lijkt mij

Voor de caridina soorten wel, voor neocaridina's niet. Daar zit een heel groot verschil tussen. Crystal Reds zijn caridina, en die zitten meestal op een pH verlagende bodem. Meestal ook op osmose water, en soms tref je ze gekweekt op kraanwater. Maar nog steeds moet je dan een lage pH hebben.
Een pH van 7-7,5 is normaal kraanwater. Daar kunnen de neocaridina soorten op. Er zijn veel kleurvarianten te krijgen. Ze zijn makkelijker te houden dan de caridina soorten maar verlangen wel een stabiel aquarium qua waterwaarden (lees: al een langer tijdje ingedraaid). Bij verkeerde waarden vallen ze echt om.

Oke top we willen nog wachten met nieuwe vissennof garnalen de platy doen het goed heb net 2 jongen ondekt en zwaartdragers zwemmen ook vrolijk rond en komen meten naar boven als de kap open gaat voor eten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan