Wat is er nieuw

Crystal red kruipen uit de bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik heb een speciaal garnalen bak met crystal red en een paar vuurgarnaaltjes. Nu heb ik vandaag gezien dat de helft van mijn crystal red uit het aquarium proberen te klimmen. Mijn ph is 7. Gh is 14 en kh is 4-5. No2 0. No3. 50. Ik voeg Denderle mineral en vitamine toe. Ververs elke week 10% water met kraantjes water.

Ik heb het gevoel dat voor de Vuurgarnalen alles goed is en die kweken ook goed. Maar de crystal red zich aan iets storen.. zou het kunnen dat er teveel metalen, koper of veilig heid in het kraantjes water zit? Is het een oplossing om hs aqua shrimp protest in te doen die het water ontdoet van deze stoffen?

Dat is naar! Hoe heb je je waterwaarden gemeten? Een no3 van 50 lijkt me echt heel hoog en misschien is dat de oorzaak? Voor veel vissen is dat extreem hoog volgens mij.
Heb je een foto van je bakje?

Dat is naar! Hoe heb je je waterwaarden gemeten? Een no3 van 50 lijkt me echt heel hoog en misschien is dat de oorzaak? Voor veel vissen is dat extreem hoog volgens mij.
Heb je een foto van je bakje?
Ik heb ze gemeten met een easy life test strip. Kan ze morgen anders nog eens meten met een Sera test strip? Jaa no3 is idd hoog maar hoe kan ik die verlagen is een nano bakje dus geen plaats voor een goeie bio filter die meestal wel helpen.

image.jpg

Strips zijn inderdaad niet echt betrouwbaar. Kunnen ze echt de bak uitkomen of hangen in de drijvers? Hoeveel van elk heb je in de bak?

Strips zijn inderdaad niet echt betrouwbaar. Kunnen ze echt de bak uitkomen of hangen in de drijvers? Hoeveel van elk heb je in de bak?
Nee als deze strips op zijn schakel ik wss over op druppeltest. Nee ze klimmen via de zijkant omhoog tot ze volledig uitboet water zijn en dan gaan ze er terug in. Heb het enigste gat toe gemaakt met spons. Nu kunnen ze er zeker niet uit. Heb een stuk of 40 Vuurgarnalen en 20 crystal red ongeveer. Bedankt voor de hulp

Ik zou een flinke waterwissel doen de komende dagen elke dag en gaan meten met druppeltests of naar de lfs gaan, en ook de geleidbaarheid laten meten. Middeltjes zou ik niet gaan gebruiken als je niet weet wat de oorzaak is.

Raar dat enkel de cr dat dus doen. Misschien dat de hoge no3 ermee te maken heeft en ik zou ook zeggen doe een flinke waterwissel en kijk wat ze dan doen.

Die Nitraat van 50 valt volgens mij nog wel mee en is dacht ik net binnen de gevaarlijke grens? Ik vraag me af of het niet eerder met die andere waardes te maken heeft, zoals bijvoorbeeld de kh?

Hoe groot is je bak, hoeveel liter?

@Plankje jaa idd zal vandaag en de rest van de week proberen iedere keer 10% te verversen. Laar qua middeltjes dacht ik op naar de winkel te gaan om hs aqua shrimp project. Die zoiezo de zware metalen en cu uit het water haalt voor de garnaaltjes? Vind je dat een goed idee?

@jessicapilon jaa zijn enkel de cr de vuurgarnaaltjes gedragen zich normaal en zijn er een stuk of 3 terug zwanger. Zwemmen vrolijk door de bak. Als ik waterwissel met kraantjes water zal de no3 wel dalen denk ik.

@WPT ja idd nitraat zou net goed moeten zijn is bij mij al altijd rond de 50 geweest ook in lijn gezelschapsbak. Hij is 30 liter. Vol met planten een een oxidator in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan