Crystal red - PH bodem


E

Etienne98

Guest
Hallo iedereen,

Mijn aquarium heeft nu 4/5 weken ingedraaid en via internet heb ik crystal red garnalen gevonden. Nu zei de fokker dat het niet verstandig is om ze op een normale bodem te zetten, maar dat ik een PH verlagende bodem moet hebben. Ik heb nu zwart grind op de bodem. Wat vinden jullie?
 
Als hij ze op ph verlagend heb, zou ik dat ook maar doen.
 
Bertus heeft gelijk en als ze daarop zijn gekweekt of gehouden dan moeten ze weer op zo n bodem. Anders moet je kijken of je cr kan vinden die op leidingwater worden gehouden.
 
ga mee met mijn voorgangers.

de volwassen garnalen zullen het er wel op overleven. maar het zal heel moeilijk worden om de jonkies leven te houden.
 
Ook met de volwassen garnalen kan het een probleem worden met vervellen en paring.
 
Ik heb een PH verlagende bodem besteld. Deze krijg ik volgende week binnen. Wel jammer dat ik het aquarium dan weer 3 weken moet laten indraaien ..
 
Mij werd trouwens voer aangeraden van het merk: Shrimps forever. Dit vind ik wel erg prijzig. Zeker als ik de volwassen garnalen ander voer moet geven dan de babygarnalen.
Ik zag op internet ook een potje van het merk Sera staan voor maar 2,99 euro. Kan ik misschien afwisselen qua voer? Is er misschien ook voer dat geschikt is voor zowel de volwassen garnalen als de babygarnalen? Dit zou een stuk makkelijker zijn.
 
Babygarnalen hoeven geen ander voer maar je kan wel wat fijnmaken zodat ze het makkelijker kunnen eten. Dus eigenlijk is al het voer geschikt voor de baby s.
Zelf heb ik 3 a 4 potjes en die maak ik fijn en mix dat zodat er van alles door elkaar inzit.
 
Zodra ik baby garnaaltjes doe ik hetzelfde als John.
Ook doe ik er dan altijd een mespuntje spirulani poeder bij het water in.
 
Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil qua ph dan is tussen jouw bakje en de kweker. Ik heb cr's gekocht die van PH verlagende bodem kwamen en daarop gekweekt waren, eerst daarop ook gehouden bij mij en kweek ging goed maar niet super. Toen heb ik ze overgewend naar mijn aquarium zonder PH-verlagende bodem en de kweek gaat super. PH in die bak is 6,9-7,0 dus echt wel flink hoger dan waarop ze zelf gekweekt zijn.
Theoretisch gezien zou het idd beter moeten gaan met PH verlagende bodem maar soms is de praktijk anders :juggle:
 
ik heb ook crystal red garnalen gekocht die op osmose zaten. ik heb die thuis laten overwennen op leiding water via de druppel methode. wel 12 uur druppel per druppel laten wennen. van de 20 heeft het er eentje het niet overleeft. valt dus mee. heb ondertussen al verschillende jongen van ook.
 
Leuk dat je jongen hebt, en met die twaalf uur heb je in ieder geval genoeg tijd genomen :)
 
Dat er een bij het overwennen uitvalt is heel normaal en dat moet je incalculeren bij nieuwe garnaaltjes.
 
Als je een ph-verlagende bodem hebt, zal ik wel water toevoegen met een lagere ph:)
 
Heb geen ph verlagende bodem. Zitten bij mij op fijn grind. Mijn PH is 7-7,5.
 

Terug
Bovenaan