crystalred bakkie (Patty776)


patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
Berichten
2,313
Locatie
Noord-Brabant
Nadat er uit mijn F1 Crystal Blacks met taiwanbee Crystalreds gekomen zijn ook voor deze groep maar een apart bakje neerzetten
nou vandaag op het vivarium een nieuw crystal red bakkie gescoort morgen eens kijken of ik nog een mooie inrichting kan krijgen
het bakje is ongeveer netto 12,5 ltr inhoud
ik wil dit bakje inrichten met

Taxiphyllum spec (Flame mos)
Riccia fluitans
Monosolenium Tenerum (Levermos)
Taxiphyllum barbieri (java mos)
Mosbal / Marimo - (Cladophora aegagropila)

Ohko Rock (drakensteen)

zwarte bodem

hier een foto van het bakje


166231patty776_0_82_nieuwbakkie.jpg


helaas weer een gekantelde foto

mogelijk dat ik nog de riccia achterwege laat
 
Leuk bakje Patricia. Ik hoop dat de kleintjes daar net zo over denken :D
 
Inderdaad een geinig bakje! Ben benieuwd wat je er van gaat maken, vooral met die stenen, aangezien het nogal wat voeten in aarde had om de juiste stenen uit te zoeken :p hahahaha (was bij mij net zo gegaan hoor.
 
Leuk bakje, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
Leuk bakje, hier staat sinds zondag dezelfde in te draaien voor CR's :D
 
nou hier het eindresultaat

maar omdat ik sommige foto's op mijn kop krijgt heb ik ze even viia fotobucket geplaatst

Leeg

Met STEEN

Voltooid

ik heb geen riccia gebruikt alleen de mosballen flame mos javamos en levermos

ik ben er alleen nog niet overuit of de mosballen erin blijven al vind ik het zo wel wat hebben
 
een deze dagen maar eens een appelslak toevoegen om het water wat te belasten
 
Kan ook met wat vlokvoer,he.
 
klopt bertus heb deze keer geen spons uitgeknepen tot de kerst blijft dit bakkie leeg op een enkele slak na en vlokvoer heb ik al gebruikt
 
Leuke nieuwe aanwinst! Veel plezier ermee.
 
Leuk ingericht Patty! Die steen is echt wel gaaf zo in het midden. :D
 
Supermooie stenen! Erg mooi ingericht.
 
dankje allemaal het uitzoeken van de stenen en het breken van sommige heeft ook nogal wat voeten in aarde gehad :p
 
vandaag ff water getest nitriettest kleurt knalrood dus gaat lekker
alleen jammer dat de poelslakken er tegen kunnen die kruipen vrolijk door het bakje baal er eigenlijk wel van en ik twijfel eigenlijk of ik daar iets voor in zal zetten aan medicatie graag jullie advies de CRtjes kunnen voorlopig nog bij de CBtjes in de bak blijven
ik heb geen problemen met puntslakjes in de bak maar poelslakjes wordt ik niet vrolijk van
 
Tja.. da's wel een probleem dan want je krijgt ze niet zomaar weg, kun je net zo goed overnieuw beginnen, ook met flubenol ga je ze niet allemaal wegkrijgen.
Zelf zie ik trouwens niet het probleem van poelslakjes, heb ze in elke bak en zie ze alleen maar nuttig werk doen, en ze zijn vrij makkelijk in toom te houden.
 
ik vind de puntslakjes makkelijker in toom te houden dan de poelslakjes ook vind ik de puntslakjes minder storend omdat die meestal in de bodem zitten
lijkt me op dit moment dus het verstandigste om de slakjes die ik zie uit te vangen en als straks de nietrietpiek weg is een appelslak toe te voegen mocht het uit de hand lopen een anatoma helena uit een van de andere bakken over te zetten
 
lbakker zei:
Leuk bakje, hier staat sinds zondag dezelfde in te draaien voor CR's :D


heb jij ook zoveel last van verdamping van het water ik moet hier 2x per week halve tot hele liter aanvullen
 
Nee valt reuze mee, zeker minder dan een liter per week (zal er van de week wat beter op letten).
 
ik rijd straks even langs de glazenzetter om een wat groter dekruitje te laten maken
 
Probeer het eerst eens met een plak komkommer na het avondeten en dan zie je na enige uren als het donker is vaak dat er heel veel opzitten. Die zuig je dan zo af in de regel.
 
vandaag maar weer eens de waardes gemeten

PH 7,5
GH 4
KH 5
NO2 0
NO3 0,5
PO4 0
Nh3 0

gelijk ff wat fotootjes geschoten
235479patty776_0_82_20151214_203050.jpg



547496patty776_0_82_20151214_203114.jpg
 
vandaag nog maals de ph waarde gemeten

PH 6,5
GH 4
KH 5
NO2 0
NO3 0,5
PO4 0
Nh3 0

ik filter nu inmiddels alweer even over turf

vanavond nog 8 CR F1 opgehaald
daarbij nog 7 CR F2 van mijn eigen kweek uit de CB's
in totaal 15 stuks


997984patty776_0_82_1.jpg


132175patty776_0_82_2.jpg


366675patty776_0_82_3.jpg


293524patty776_0_82_4.jpg


258999patty776_0_82_5.jpg


687466patty776_0_82_6.jpg


861117patty776_0_82_7.jpg


278143patty776_0_82_8.jpg


461395patty776_0_82_9.jpg


786859patty776_0_82_10.jpg


342173patty776_0_82_11.jpg


981776patty776_0_82_12.jpg
 
had nog paar kleine aanpassingen in het bakje gemaakt voor de garnalen erin gingen

549631patty776_0_82_16.jpg


639113patty776_0_82_15.jpg


583761patty776_0_82_14.jpg


459415patty776_0_82_13.jpg


ik blijf die donkere prachtig vinden
 
Leuk Pat. Heb jij dat mos ding aan het raam op de beurs op de kop getikt?? Toen ik kwam waren ze al uitverkocht ;(
 
nee meebesteld bij de bestelling flubenol om aan de 5 euro te komen
Hier besteld
 
ik heb een testkoffer van Superfish hoezo vandaag trouwens wel een jbl proscan gekocht gaan we morgen testen met de watertestkoffer ernaast
 
patty776 zei:
nee meebesteld bij de bestelling flubenol om aan de 5 euro te komen
Hier besteld

Ah ok, op de beurs waren ze al uitverkocht namelijk.
Waar heb jij die koffer van SF dan vandaan want ik ken geen koffers van dat merk tot op vandaag namelijk :).
 
is eigenlijk dezelfde koffer als van columbo deze heb ik in een aanbieding bij de BB gekocht

is officieel voor vijvers
 
patty776 zei:
ik heb een testkoffer van Superfish, hoezo?

Het leek er net op alsof je je NH3-waarde ook aflas van je teststrip, dat leek me ook wel handig. Zelf heb ik voor NH3 zo'n setje met drie druppelvloeistoffen van Colombo; dat zal waarschijnlijk hetzelfde spul zijn als in jouw koffertje zit.

Ik vind die setjes wel aan de prijs. Ik zou wel willen weten wat die vloeistoffen precies zijn, volgens mij zijn die veel goedkoper zelf te maken.
 
patty776 zei:
ik heb een testkoffer van Superfish hoezo vandaag trouwens wel een jbl proscan gekocht gaan we morgen testen met de watertestkoffer ernaast

We zijn helemaal niet nieuwsgierig naar je bevindingen hoor :cool:
 

Terug
Bovenaan