Wat is er nieuw

Cycling aquarium handtje helpen met garnaal in te gooien kan dat?

Tinoush

Well-known member
Lid geworden
24 september 2012
Beste mensen ik heb een rio350 die nu aan het cycelen is. (Geen idee hoe je dat correct in NL zegt)
Ik heb nu een week bioboost van juwel inzitten en mistige water trekt langzaam weg.
Mijn vraag is, ik heb helemaal geen ammoniak in aquarium en ik zie mensen letterlijk ammoniak uit een fles toevoegen. Dat wil ik echter niet en ik zag the diy king op youtube een gepelde garnaal in het aquarium gooien om de bacteriën een handtje te helpen. Kan ik dit ook doen? of is rot vlees gevaarlijk? Ik wil 10 gram garnaal in 350 liter doen. Er zijn geen vissen in aquarium.
zie: 6:07

Indraaien noemen we dat op z'n Hollands 😉

organisch afval veroorzaakt ook ammonia, dus ja dat kan. Op zich niet nodig, je kunt een ietsiepietsie vsivoer verkruimelen als je het op gang wil brengen. Na 1 week nog geen ammoniak kan, maar kan ook aan je filtermateriaal liggen of aan je 'waterverbeteraar' als je die gebruikt. Sommige middelen filteren de ammoniak eruit op zo'n wijze dat de stikstofcyclus niet of moeilijk op gang komt, waardoor je ook geen nitraat als eindproduct krijgt. Als je dat allemaal niet gebruikt, gewoon even de tijd geven. Indraaien duurt in de regel zo'n 4 weken.

Seachem is een betrouwbaar merk, maar toch zou ik gewoon druppels halen, dan heb je een complete set.

Net als Lara al aangeeft doe ik dat ook met af en toe wat voer en geduld. Al is dat laatste het moeilijkste hoor.

Bedankt mensen. Kaartje is handig. welke ammoniak druppel tester raden jullie aan? Dus ik doe een of twee kleine garnaaltje in het water.

Ok dan hal ik alles in een. Colombo was al in mijn boodschappenlijst voor straks. Koop ik het eerder dan. Nog een vraagje. Mag ik nu al algumin niet ter bestrijding hoeveelheid maar onderhoud hoeveelheid aan toevoegen??? Glazen waren beslagen. Weet niet of het alg is maar voor de zekerheid. Heb heel goed ervaring met algumin.

Correct that. Ik zag groene draadalg op een javamos.

Ik zou nu niks gaan toevoegen al eb de bak eerst rustig de tijd geven om in te draaien en niet teveel of telang het licht aan. Uurtje of 8 is voor nu voldoende.

indien je nog geen planten hebt zou ik indraaien zonder de verlichting aan
eerste week om de 3 dagen 1ml plantenvoeding voor kamerplanten op 100l water + dagelijks snuifje droogvoer
na een maand pas vissen plaatsen

indien je nog geen planten hebt zou ik indraaien zonder de verlichting aan
eerste week om de 3 dagen 1ml plantenvoeding voor kamerplanten op 100l water + dagelijks snuifje droogvoer
na een maand pas vissen plaatsen
Had ik je maar eerdere gesproken. Ik heb planten in gedaan bioboost tabletten in filter gedaan en 7ml vloeibaar mest in gedaan. Eerste paar dagen stond het licht te lang aan denk ik. Nu 6 uur per dag. En omdat ik helaas jullie reacties te laat zag heb ik al beetje algumin aan toegevoegd. Wat gaat er nu mis? Dom dom.

Nu kan je even een water wissel doen van 30% om de voeding te verdunnen.

Of je kan gewoon nu even 3 week niks doen. Wel je ruitjes schoon houden en zoveel mogelijk alg elke week of elke dag weg halen.

Nu kan je even een water wissel doen van 30% om de voeding te verdunnen.

Of je kan gewoon nu even 3 week niks doen. Wel je ruitjes schoon houden en zoveel mogelijk alg elke week of elke dag weg halen.
Gaan ik doen bedankt. Bedoel niks doen en ruiten schoon houden.

Laatst bewerkt:
Laten of verwijderen? Er is een schimmel eromheen ontstaan.
IMG_20210207_000119.jpg

Dat zie je heel vaak en dat trekt wel weer weg hoor.

Ik laat het dan liggen. Goed voor de ammoniak. Thanks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan