Wat is er nieuw

Dé Juwel rio 240 van Wout8345

• Onderwerp starter Onderwerp starter wout8345
  • Startdatum Startdatum
W

wout8345

Guest
Hallo

Een week geleden kwam antwerps cichliden center dit aquarium brengen. Toen die op de kast stond WOW! gigantisch!!
Nu 2 dagen geleden ingericht met planten.
Als bodem heb ik akadama en daaronder een voedings bodem van dennerele . Ik voeg dagelijks plantenvoeding toe en ferro no3 en po4 ook staat er bio co2 naast het aquarium.
Het plantbestand:
Hemianthus Callitrichoides
Hydrocotyle verticillata
Ludwigia arcuata
Alternanthera reineckii
Ceratopteris thalictroides
Eustralis stellata
Mayaca fluviatilis
Crinum calamistratum
Ludwigia palustris
genoeg gezevert 😛
496414wout8345_0_82_img_7105.jpg
de hc in het begin
964955wout8345_0_82_img_7117.jpg

323583wout8345_0_82_img_7118.jpg
De hc nu
785499wout8345_0_82_img_7138.jpg
overzichtje

mvg wout

Mooie foto's! Welke vissen komen er in?

Ik was van plan een 30 tal dwergrasboras te nemen.
Maar hoe zit het met een betta in een rio 240 is dit mogelijk of raakt hij dan uitgeput?

wout8345 zei:
Ik was van plan een 30 tal dwergrasboras te nemen.
Maar hoe zit het met een betta in een rio 240 is dit mogelijk of raakt hij dan uitgeput?
Wat vind je van plakat (kortvinnige) Betta's? Wel het erorme karakter van een Betta, zonder hinder van de lange vinnen zoals bij een halfmoon/crowntail/veiltail.

Met dwergrasbora's bedoel je de Boraras maculatus?

Je bent ervan op de hoogte dat drijfplanten wel gewenst zijn bij een Betta?

Of dat zo ideaal is samen met Hemianthus Callitrichoides, die veel licht nodig heeft weet ik niet, ik twijfel, maar dat is ook een kwestie van keuzes maken.

~ Ivo

@ ivo ik vind ze wel iets hebben en met dwergrasbora bedoel ik inderdaad Boraras maculatus.
misschien kan ik wel wat riccia fluitans erin plaatsen .

mvg wout

Zijn drijfbladeren evengoed als drijfplanten? bv een rode lotus ?

als het licht gedempt wordt wel, maar voor betta's en snoekjes zou ik ook wat drijvers met worteltjes nemen

Kikkerbeet bijvoorbeeld is een mooie drijver.

mekkerink zei:
Kikkerbeet bijvoorbeeld is een mooie drijver.

ja, en salvina natans, Pistia Stratiotes, Limnobium laevigatum komen veel voor.

ik heb zelf salvinia natans, Phyllanthus fluitans, Hygroyza aristata.

nilo1804 zei:
als het licht gedempt wordt wel, maar voor betta's en snoekjes zou ik ook wat drijvers met worteltjes nemen
Betta's en snoekjes? Je bedoelt ringbandsnoekjes?

Dat is een combinatie die ik afraad, omdat de snoekjes hun leven daar hebben waar juist een Betta zijn territorium heeft.

~ Ivo

Ja die bedoel ik. Staat in zijn andere topic 😉

Hallo,
Mijn visbestand is geworden :
20x dwergrasbora
14x iriatherina werneri
6x neon tetra
2x apistogramma cacatuoides double red
2x l144
het de man
724635wout8345_0_82_20140103img_7270.jpg

vrouwtje:
145836wout8345_0_82_20140103img_7277.jpg

422627wout8345_0_82_20140103img_7278.jpg

overzicht:
355892wout8345_0_82_20140103img_7276.jpg

Zijkant:
394374wout8345_0_82_20140103img_7275.jpg

Ik heb wel last van draadalg wat is de beste metode om deze te verwijderen ?

Mvg wout

dankje

ik vind de "grot" zo onder het hout erg mooi!

hallo,

Ik heb baby visjes van mijn l 144 onder het hout. Zat het mannetje? Is dit normaal niet het vrouwtje? te waaieren met zijn vinnen ! Ik heb er al 2 gezien een tegen de filter en nog een onder het hout. ik denk dat er nog andere baby visjes onder het hout zullen zitten . Ik dacht dat mijn mannetje gestorven was na dat ik hem 1 week niet meer had gezien.Maar nu blijkt dat hij eitjes was aan het bewaken 😀
foto's zijn voor morgen als ik ze vind en de appistogramma's ze niet opeten ze zijn nu ongeveer 1 cm

mooi bak 😉

zou alleen nog een vrouwtje van de apistogramma cacatuoides plaatsen heb zelf deze sooort ook gehad en mijn man jaagde het vrouwtje teveel op waardoor ze gewond is geraakt (borstvin was eraf getrokken )

tot nu toe gaat het goed met de apistogrammas ik denk dat ik niet zo een heel agresief mannetje heb.
Als hij toch wat dominanter word ga ik nog een vrouwtje halen zolang het zo goed gaat niet.

jij heb ook een mooie bak die overzichtje dnek dat ik ook van die kleine plantjes haal een paar niet te veel anders word het te druk vind ik dan weer

Je bedoelt de hc (Hemianthus callitrichoides) bij mij doet hij het niet zo "wow" maar hij groeit wel waarschijnlijk door een tekort aan co2 . Wel word er gezegt dat het een moeilijke plant is co2 is volgens mij toch een must om de plant gezond te houden.

Hallo,
Ik heb babys van mijn apistogramma cacatuoides : http://www.youtube.com/watch?v=707dv_96nIs .
Ze zijn echt niet groot mijn bodem is 1-3 mm... Mijn vader heeft de babytjes ontdekt en als er eentje weg zwemt vang de moeder die in haar mond en tuft ze weer uit bij de andere kleintjes. Van mijn L144 leven er nog 2 volgens mij een die in de stroming hangt voor de filter en eentje in de filter.
Weet iemand nog een mooie plant die vanachter kan die geen overdreve eisen stelt ? ik dacht aan vallisneria
Mvg Wout

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan