D@nny H zijn Rio 180 en cubes


Weer een update van de rio180.
Het groeit goed

IMG_20181130_210200.jpg

IMG_20181130_221816.jpg


En de crystal red bak
IMG_20181130_221804.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Mag ik vragen wat je doet en watvoor techniek je gebruikt om dit zo te krijgen? Als er al ergens iets over je techniek staat dan hoor ik het graag.
 
Techniek voor de Rio 180 bestaat uit een jbl e901 200watt verwarming en co2.
En dan 2x per week plantenvoeding en een 50% werkelijkse waterwissel.

De cubes hebben alleen een sponsfilter en bevatten osmosewater. Geen plantenvoeding

Ziet er goed uit. Mag ik vragen wat je doet en watvoor techniek je gebruikt om dit zo te krijgen? Als er al ergens iets over je techniek staat dan hoor ik het graag.
 
Tijd voor een update .
Ik heb het versteende hout vervangen voor 1 grote drakensteen deze is beplakt met mos en Anubias
Het mos moet nog flink gaan groeien
Verder heb ik flink gesnoeid wat hard nodig was.

IMG_20190105_192806.jpg
IMG_20190105_192818.jpg
IMG_20190105_192811.jpg
IMG_20190105_192814.jpg
 
Tijd voor een Rio180 update.
Verlichting staat nu eindelijk op 65% daar heb ik maanden over gedaan.
Nieuwe Co2 set heeft wonderen gedaan.
Vandaag een snoeibeurt gedaan.
IMG_20190419_211525__01.jpg
 
De garnalen cubes update:daisy:

De Crystal reds blijven ukkies kweken en gaan binnenkort weer de verkoop in.
Ik ben nu Hob filters aan het indraaien zodat ik van de luchtpomp af kan. De belletjes blijven irritant
IMG_20190422_170602__01.jpg

De Blue dreams kweken langzaam.
IMG_20190422_170608__01.jpg
 
Is er een reden waarom je die 2 soorten garnalen niet bij elkaar zet?
Verdragen die elkaar niet?
 
Ja er zijn een aantal redenen.
Caradina en neo caradina kunnen wel samen maar ideaal is het niet.
Caradina soorten hebben liever een lage PH zonder KH.
Neo Caradina willen gemiddeld een PH van 7 en GH en KH in het water.

Als je ze samen zou houden kweekt de ene soort wellicht harder dan de ander en kunnen ze elkaar verdringen.
 
Er zijn ook genoeg Neo s die je op een hogere ph kan houden en dat hangt af van de gradatie en waarop ze zijn gekweekt. De hogere gradaties vragen vaak een lage ph en kh terwijl de mindere gradaties prima op gewoon kraanwater kunnen. Het is altijd raadzaam om aan de kweker te vragen ofdie kan aangeven waarop ze zijn gekweekt.
 
Hoog tijd voor een kleine update.
De crystal reds zijn al weer een paar maanden verhuist naar de garnalen stelling.
De cube in de woonkamer heeft nu Galaxy Fishbone garnalen gekregen.
Prachtige dieren en nu ze groeien krijgen ze een bijzondere kleur.
Er zijn er al een paar zwanger.
IMG_20200110_163432.jpg
IMG_20200110_161519.jpg


Ook de Blue Dreams zijn naar de stelling verhuist.
Daar zitten nu Bluebolts in.
IMG_20191229_173017.jpg

IMG_20191229_172902.jpg

IMG_20191229_172610.jpg


Allemaal van een redelijke hoge gradatie.
Wel bijzonder om te zien dat de kleuren veranderen als ze ouder worden en of zwanger zijn.
 
Laatst bewerkt:
wow dit zijn mooie garnalen .
Niet vergeten om van je rio en cubes een foto update te doen.
Hoeveel bakjes heb je in je garnalen stelling ?
 
Deze garnalen zitten in de cubes in de 1 de Fishbones de ander de Bluebolts.
De Rio update zal ik dit weekend proberen te doen.

De stelling bevat 9 aquariums.
Daar loopt ook een topic over.
We hebben totaal 12 aquaria in huis.

wow dit zijn mooie garnalen .
Niet vergeten om van je rio en cubes een foto update te doen.
Hoeveel bakjes heb je in je garnalen stelling ?
 
Laatst bewerkt:
En toch vraag ik me af wat je jewel helialux instellingen zijn van de rio 180. Ik heb laatst ook dit led systeem gekocht maar krijg hem niet mooi want heb heel veel alg aan de ramen steeds
 
Alg aan de ramen kan duiden op een Co2 tekort.
Ik heb de hellialux dan ook nooit op 100% staan. En voeg 25mg Co2 toe. Hiernaast is de plantenvoeding echt belangrijk. Hier gebruik ik de All in one van Planted box voor..
 
Ik heb vorige week een rescape gedaan en een andere bodem in de bak gedaan.
 

Bijlagen

  • IMG_20201215_185115.jpg
    IMG_20201215_185115.jpg
    324.8 KB · Weergaven: 64
Hoe heb je hem dan wel ingesteld? Opkomst hoelaat enz? bodem heb je nu gebruikt? Een co2 tekort heb ik zeker niet gebruik namelijk co2 flessen met een dropchecker en die is groen/lichtgroen
 
Opkomst 14.30 uur ondergang 22.30 uur wit 40% blauw 45%.

Ik heb in het begin ook problemen gehad toen een groter filter, JBL 902, en stroming richting aangepast. Co2 moet wel goed getransporteerd worden. Stroming Co2 en plantenvoeding zijn heel belangrijk.

De bodem is dennerle scaper's soil.
 
Heb je de hele dag alleen maar dat geen opbouw of iets? Ik heb een eheim expirience 250 extern filter
 
Zoals ik schreef opkomst is 14.30 dus er zit een controller tussen die de opkomst simuleert. Maakt voor je planten en alg verder niet uit. De vissen schrikken dan niet als het licht aan gaat.

Ik hou de rekensom aan ongeveer 5x de vakinhoud is het aantal liters die je filter per uur zou moeten kunnen rondpompen. De JBL 902 doet 900 liter per uur. Wat dus ongeveer 5x de inhoud per uur is. Die 900 liter zal in de praktijk nooit gehaald worden aangezien er filter materiaal in zit. Ik gebruik op 1 tray na alleen Sera siporax.

Je kan heel veel Co2 in je bak pompen maar als de stroming niet goed is komt het niet overal. Deadspots zijn er altijd in een aquarium, probeer die op te heffen.

8 uur licht is hier echt de max.
 
Laatst bewerkt:
Dan is me filter net te ligt denk ik maar heb hem net nieuw misschien een idee om er een stromingpomp bij in te hangen? Wil next level met het aquarium dus verdiep me er steeds meer in
 
Dan is me filter net te licht denk ik maar heb hem net nieuw misschien een idee om er een of een Lilly pipe
 

Ik heb er voor de juiste stroming ook een lilypipe op zitten.
Veel biologische filtering wat ik doe met zo veel mogelijk Sera Siporax is ook belangrijk.
 

Terug
Bovenaan