Wat is er nieuw

dambordcichlide

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
60
Wie kan mij vertellen of dit een man of een vrouw is??
Ik heb er nu 1 en vrijdag kan ik een tweede halen maar hoop het geslacht al te kunnen zien. Anders moet ik eerst er 2 bij ophalen denk ik en hopen dat er een koppel uit gaat komen.

637493_0_82_dambord_005.jpg

Ik vermoed een vrouwtje.

De man zou minder dwarsstrepen en banden moeten hebben en minder bruin. Maar het blijft moeilijk als ze nog klein zijn.

Blij dat te horen. Ik las dat ze max 7 cm kan worden en ze is al ik denk 5-6 cm dus al aardig volgroeid.
Ik dacht ook een vrouw en ik denk dat Zap als expert het wel kan weten 😉

Maar als ze al rond de 5 a 6 cm is.....dan mag je er wel van uitgaan dat et een vrouwtje is.....of ze houdt je echt voor de gek...

Op de foto is het idd een vrouwtje Nannacara. John, heb je de anomala (volgens mij wel).
Mannetjes Nannacara anomala zijn groen/blauw van kleur, en de vrouwtjes eerst geel/bruin. Wanneer het koppel gevormd is en het vrouwtje klaar is voor afzetten, dan word ze knalgeel met zwarte dambord patroon op de lijf (vandaar de naam). Kan via de mobiel helaas geen foto toevoegen, maar kijk maar even op mijn Flickr pagina voor foto's van de Nannacara anomala.

Klopt Gert, dit is de Anomala. Jammmer genoeg waren er gister nog geen nieuwe binnen want deze was de laatste toen ik dr kocht. Misschien dinsdag a.s. dus weer.
Ik weet nu wel wat ik mee moet nemen tenminste. Zover ik weet moet je ze houden in een koppel.
Mevrouw voelt zich al helemaal thuis in de bak moet ik zeggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan