Danio Margaritatus, Galaxy Rasbora: Inrichting aquarium


AquaTijs

Active member
Lid geworden
27 mei 2023
Berichten
26
Leeftijd
17
Locatie
Nieuw-Beijerland
Ik heb een vraag over de Galaxy rasbora namelijk: Hoe moet ik mijn aquarium inrichten?

In mijn aquarium komen:

- 2x Honinggoerami (Trichogaster chuna)
- 10x Galaxy Rasbora (Danio margaritatus)
- 6x Venezolaanse dwergpantsermeerval (Corydoras habrosus)

Ik ben nieuw in de tropische aquarium wereld en kan jullie advies goed gebruiken. Ik ben benieuwd naar waar ik op moet letten qua beplanting, temperatuur, licht, voeding, bodembedekking en kienhout/stenen.
ik sta er helemaal blanco in dus laat maar horen!

Ik heb een 60x30x30 (54L) aquarium met een 960 Lumen aquariumlamp.
 
Het schijnt een vrij schuw visje te zijn, dus iets waar ze zich tussen kunnen verstoppen zouden ze denk ik erg waarderen. Eventueel een plant die tot bovenaan komt zodat ze er ook onder kunnen schuilen.
 
Ik heb voor een "plant to bovenaan" de Vallisneria Spiralis. Volgens mij geldt het voor de Galaxy rasbora: hoe grotere school hoe brutaler.
Het schijnt een vrij schuw visje te zijn, dus iets waar ze zich tussen kunnen verstoppen zouden ze denk ik erg waarderen. Eventueel een plant die tot bovenaan komt zodat ze er ook onder kunnen schuilen.
 
Laatst bewerkt:
temperatuur +-21/22 graden, zou 15 galaxy nemen en proberen bij een hobbykweker te krijgen. Habrosus 10 van nemen
 
temperatuur +-21/22 graden, zou 15 galaxy nemen en proberen bij een hobbykweker te krijgen. Habrosus 10 van nemen
Wordt het dan niet wat te druk? dan heb ik 27 vissen in een 54 liter aquarium... Weet u misschien hoe/waar ik een hobbykweker kan vinden?
 
Drukte zal wel meevallen aangezien alles in een andere laag zwemt. misschien dat iemand hier ze momenteel kweekt.
Zou ze alle 27 niet ineens toevoegen maar per groepje en bv 1 of 2 weken ertussen laten zitten.
 
Drukte zal wel meevallen aangezien alles in een andere laag zwemt. misschien dat iemand hier ze momenteel kweekt.