Wat is er nieuw

Danique's Dennerle (Kanariepiet)

• Onderwerp starter Onderwerp starter kanariepiet
  • Startdatum Startdatum
K

kanariepiet

Guest
Ik ga hier het bakje showen van mijn 5 jarige dochtertje Danique die helemaal vis gek is.

Dit weekend daarom dus een Dennerle Betta Cube 20 liter besteld voor 1 betta.

Onderstaande is dus besteld:
- Dennerle Betta Cube 20 liter (inclusief lamp, hoekfiltertje, dekglas, rubber matje en zwarte background folie)
- Superfish 50W nano heater en een thermometer
- Zwart fijn grind

Deze week nog een keus maken van planten, maar heb geen idee (buiten Cabomba) van welke planten een Betta vrolijk gaat worden?

Ik zit zelf te denken aan in ieder geval een stukje hout met wat mos/kleine varen en een iets groter plantje erop, een bosje Cabomba en dan nog wat anders om de techniek te verbergen.

Alvast bedankt voor de tips en adviezen wat betreft geschikte planten!

Leuk idee om dit te doen. Een betta houdt ook wel van drijvers dus die zou ik zeker halen.
Een 20 liter is beperkt qua ruimte dus het is even kijken wat je leuk vindt. Aangezien de verlichting vaak beperkt is bij een nano zou ik kijken voor planten die niet heel veel eisen stellen. Er zijn heel veel voorbeelden op het forum te vinden.

De Sagittaria Sabulata is een makkelijke voorgrondplant.

Vandaag na een hoop gevloek en getier het mooie bakje voor mijn dochtertje eindelijk opgestart.
Het was of er een vloek op rust ofzo, maar zou gisteren geleverd worden, maar pakket was natuurlijk niet verstuurd, dus van een uurtje of 3 was het zo ver; een goed verpakt pakket, tot zover de pret.

Tijdens het uitpakken merkte ik al op dat het aquarium al lang ergens in een hoekje stond te verstoffen, smerig niet te zuinig.
Hoppa, alles uit de verpakking gehaald en ja hoor geen TL lamp bij de verlichting, montage beugel ontbreekt, 2 moertjes los in de doos.

Wat zal ik doen, wat zal ik doen, want ik zag de teleurstelling al op haar gezichtje komen. Toen de beslissing genomen; Alles terug sturen en snel langs onze lfs die nog maar een half uur open was, dan maar duurder uit.

En zie hier het resultaat van een paar leuke knutsel uurtjes met mijn 5 jarige meisje:
wkPrMINoGEWpiVjEGfefGC3xBZnUp1MC.jpeg

Planten zijn:
Sagittaria subulata
Spiderrwood met Anubias bonsai
Ammania sp. bonsai
Vallisneria torta

Gevloek en getier was meer omdat mijn bestelling gewoon niet goed was, inrichten was zo zo gedaan.

kanariepiet zei:
Gevloek en getier was meer omdat mijn bestelling gewoon niet goed was, inrichten was zo zo gedaan.

Dat is natuurlijk niet altijd leuk.

Je hebt maar een nano bakje, daar is ook niet altijd zo heel veel werk aan tijdens het inrichten.

Maar je hebt het toch goed gedaan!

Inmiddels 2 weekjes verder, wel alvast wat drijfplantjes toegevoegd en cabomba die ik na een week al heb moeten halveren zo hard groeit hij.

Ook de eerste metingen gedaan:
PH: 8
KH: 7
NH4: 0
NO2: 0,5
NO3: 10
PO4: 2,5

GH krijg ik op de 1 of andere manier in mijn beide aquariums niet gemeten met de Sera druppeltest???

_ItbhFZgFID1ui5rJ2Ulh_1gZhfbuY64.png

Vandaag mocht Danique eindelijk "haar" vis gaan kopen, ze ging voor een blauwe Betta, maar we zijn thuisgekomen met een nog redelijk jonge witte Betta.

Ze noemt hem Kiki, maar zo heten al haar poppen en knuffels ook, de man van mijn lfs moest er hartelijk om lachen, nadat hij vroeg of ze haar vis ook een naam ging geven.

Onderstaande foto's gemaakt met mijn telefoon:

birqmFA4bnbVprgY9XwDqxXbGhbIQKwR.jpeg

Goeie keuze voor een nano cube! Ze blijven prachtig die bakken van dennerle. Je hebt het leuk ingericht en goed gebruik gemaakt van je ruimte. Ik snapte dat je dochtertje een betta wilde? Ik heb persoonlijk helemaal niets met die beesten. Ik zou voor garnaaltjes gaan of voor allemaal mini visjes. Weet niet of je thermometer nog steeds links voorin hangt? maar die zou ik lekker achterin tegen de zijwand plaatsen. Het is leuk om alles nu te zien groeien. Veel succes met jullie aquarium!

Zijn inderdaad mooie bakken, niet de goedkoopste, maar het oog wil ook wat.

Ja elke keer als ze mee mocht naar mijn lfs stond ze bij de Betta's.
Als ze nu met haar hand voorbij de ruit gaat volgt hij haar hand al, erg grappig.

De thermometer hangt nu idd nog voorin, maar gaat naar achter hoor 😉

Veel plezier er mee, het is overigens heel goed dat een jong kind een inkijk heeft in de verzorging van dieren in het algemeen, en zeker in de niet knuffelbare dieren als vissen. :thumbs:

TonHageraats zei:
Veel plezier er mee, het is overigens heel goed dat een jong kind een inkijk heeft in de verzorging van dieren in het algemeen, en zeker in de niet knuffelbare dieren als vissen. :thumbs:

Owwww Ik haal ze er 1x per week allemaal uit voor een grouphug!!

Het is idd zeer positief om een kind voor een dier te laten zorgen.

@Kanariepiet: De bakjes zijn zeker prijzig. Komt waarschijnlijk door het gebogen glas. Voor de rest zijn de spullen echt van goeie kwaliteit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan