Wat is er nieuw

Darters foto- en logboek

Bedankt voor de reacties.
@bartman
M'n oog gaat goed. Zie na de opperatie echt 10x beter dan ervoor. Begin december is m'n andere oog aan de beurt, dan zie ik helemaal weer goed hoop ik. Darten gaat ook al weer prima.

@Ronald V
Oke, maar ik herkende je eerst niet. Mij eigen naam staat als rebus in m'n avatar.

Dat weet ik Arie...haha en gewoon Ronald is goed, alleen die was al bezet...

darter zei:
@bartman
M'n oog gaat goed. Zie na de opperatie echt 10x beter dan ervoor. Begin december is m'n andere oog aan de beurt, dan zie ik helemaal weer goed hoop ik. Darten gaat ook al weer prima.

@Ronald V
Oke, maar ik herkende je eerst niet. Mij eigen naam staat als rebus in m'n avatar.

Mooi zo, lekker dat het goed is gekomen met je ene oog!
Voor de kerst zie je alles weer helder :thumbs:

Ohhh helemaal vergeten op je foto's te reageren.
Weer een schitterende up-date, een bak naar mijn hart, en mooie scherpe foto's :thumbs:

Mooie foto's wederom. Hou je nog wel wat garnalen over met zulke monster in de bak?

Astrid en Swordfish bedankt.

@swordfish
Zolang de garnalen zich tussen de planten verstoppen, of redelijk stil zitten worden ze met rust gelaten. Zodra ze door de bak gaan zwemmen, zijn ze de sigaar. Blijkbaar heb ik voldoende schuilplekken.

super complete update. Echt van alles wat.
Je bak staat er mooi uit. En die wol, die heb ik ook gebruikt voor een afzetmop. Helaas bleken mijn PSeudomugil furcatussen meer interesse te hebben in de ricca als in de mop.

Succes met de kweek. Ben erg benieuwd welke het gaat worden.

Je Evasion ziet er goed uit hoor. 🙂

Melle001 en Crash bedankt.

De kweek gaat nog steeds prima en het betreft de melanotaenia Goldie Aru II

Die Evasion bak is echt prachtig Darter, precies mijn smaak.
Ik ga (hopelijk) deze maand mijn bak verbouwen en ga jouw foto's als inspiratie gebruiken. Hoeveel liter is die evasion bak eigenlijk ?

@eremetaal
Bedankt en succes met inrichten. Kijk zelf ook altijd graag naar foto's om inspiratie op te doen. Mijn evasion is 480 liter.

Ha Arie, hoe staat het erbij met je bakken?? Of zie je niks?? 😉

M'n bakken gaan prima. Zal binnenkort weer ns mn fototoestel opzoeken.

En heb je je fototoestel al gevonden??? :foto:

darter zei:
@bartman

@Ronald V
Wat was/is er met je ogen? Arie? Staar?

Goed te horen dat het goed gaat met je ogen, je bent er weer mooi vanaf!

@Bart,
Ik heb gisteravond wat foto's gemaakt, zal kijken of ik ze in de loop van de week even kan plaatsen. Waarschijnlijk heb daar vrijdag wel tijd voor.
@Bertus
Inderdaad staar, maar na de operatie geen last meer van.
@Astrid
Bedankt

Nieuwe foto's. En ik hoor uiteraard weer graag jullie opmerkingen en verbeter suggesties etc.

Totaaltjes:
nU3FmMlnBmAMKEJjPNxRMyhdF9IA4M5_.jpeg

Zomaar wat detail foto's

Albino's zijn eigenlijk "not done", maar ik vind ze leuk. Heb weer heel wat jonkies hiervan ook.

Op de rode lotus

Op de groene lotus

Op de ruit (beetje heel schuin genomen)

Ziet er goed uit, alleen het plantje rechtsachter lijkt wat in de verdrukking te staan.

Ziet er goed uit Arie. Ik zie dat je het hout hebt verwisseld met dat klimop-achtige plantje. Ziet er leuk uit zo.
Welke crypto is dat bij de rode Lotus? Zoek ook zoiets.. En echt onbegrijpelijk dat je nog steeds zoveel vuur garnaaltjes hebt :S

Mooi hoor 😀 leuk visje ook, die die aan het raam hangt.

Ik vind de hoek links wel wat "kaal" ogen. Er staat genoeg, maar omdat het allemaal wat bruinig is en de plant achter in de hoek vrij open is lijkt het wat weg te vallen die hoek. Misschien nog een bruinig plantje omwisselen voor een felgroene?

Ronald,
Die Echinodus rechtsachter staat inderdaad wat in de verdrukking. Ik wil die eigenlijk links achter gaan neer zetten. Heb ik daarmee ook gelijk de opmerking van Inuz beantwoord.

Overigens begint m'n bak na een klein dipje het weer lekker te doen. Sommige plantjes zien er nog wel wat iel uit. Daarom wil ik nu vooral de plantjes even lekker laten groeien.

@Bartman
De crypto bij de rode lotus is de beckettii. Volgens mij heb ik die aan jou mee gegeven. Deze heeft de neiging om eerst even te versnotteren en dan eerst wat kleinere groene blaadjes te hebben. Daarna wordt deze wat groter en donkerder (rood bruin).

Bij de groene lotus staat de crypto petchii. Dit is volgens mij een beckettii variant. Deze heeft iets smallere bladeren. Blijft iets meer groen dan de beckettii en iets kleiner.

Wil er uiteraard wel een paar stekjes uit halen voor je hoor.

Genieten weer hoor, echt prachtig.
Het enige wat ik anders zou doen is misschien in de achtergrond iets meer verschil in kleur, nu zijn alle planten op de achterste rij groen. Al staan er op de voorgrond dan wel weer planten die zorgen voor een mooi contrast. Hopelijk krijg ik ook ooit zoiets voor elkaar. 🙂

Die crypto's die je tioen de tijd had meegegeven hebben het niet overleefd bij me. Heb pas wel toevallig een beckettii gekocht maar die ziet er op het moment nog anders uit, waarschijnlijk de emerse vorm dan.

Eremetaal,
Bedankt. En je hebt gelijk dat achterin veel groen staat. Dat vind ik zelf nl. ook. Heb daarom tijdje terug mn ludwigia achterin gezet, maar dat viel tegen, vond het zonde van mn ludwiga. Wil nog wel een keer een rood plantje achterin, maar ik heb al zo'n dikke 20 planten.

Bartman,
Dan lijken je crypto's nu hierop:
596355_0_82_p1010633cryptocoryne_beckettii.jpg

Zo waren ze toen ik ze net had.

Nee bij mij is het blad wat ronder van model. En het plantje is een stuk hoger lijkt wel.
En als je nog eens een bergje vuurgarnalen over hebt..... Graag 😉

Ga ik regelen

Na langdurig aan dringen van m'n vrouw gisteren wat boesemani's aan m'n visbestand toegevoegd. Foto's volgen nog.

OK, ben benieuwd. Zijn mooie vissen.

darter zei:
Na langdurig aan dringen van m'n vrouw gisteren wat boesemani's aan m'n visbestand toegevoegd. Foto's volgen nog.

Dat is leuk , ben eens benieuwd of zij nu baas gaan spelen .
Ik heb sinds gisteren ook een kweekbakje opstaan met vermoedelijk boesemni's (en anders zijn het trifasc. wonga)
Verleiding is weer te groot om er teveel op te kweken .

@bartman
Zijn inderdaad mooie vissen. Gaat ook net. Als ze groter worden moet ik even kijken of het niet te vol wordt, maar dat duurt nog wel even. Wil er wel mee proberen om er mee te kweken. Maar was wel een goede ruil. Joke boesemani's ik nieuwe pijlen.

@Erwin
Voorlopig zullen m'n m goldie's nog wel even de baas spelen. De m boesemani's kunnen volgens mij wel iets groter worden, maar dat duurt nog even.

De m trifasciata wonga kreek is ook prachtig. Ben benieuwd of je kweek lukt. Is altijd leuk om met je vissen proberen te kweken.

Ook maar eens een update van m'n record met de werneri's

7JFqSzWZl-ImSas9lIFbJDuGig4yk09Q.jpeg

mooi zijn ze 🙂
Zijn dat de jongen al weer? of de ouders?

Inuz,
Van de werneri's is een kweek nog niet gelukt. Dit zijn dus de gekochte exemplaren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan