Wat is er nieuw

De 110 liter gezelschapsbak van Eremetaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
Zwits zei:
ik kan het niet goed zien namenlijk, doet me beetje denken aan twee mannen.
Zou zomaar eens kunnen. Of, het forse qua lichaamsbouw dat ze beide hebben is omdat het toch wel neigt richting dat 'balloon' ramirezi.

Miss niet helemaal duidelijk op de foto maar het vrouwtje heeft een afgeronde rugvin, bij het mannetje is hij spits.

Mooi dat je de handdoek niet in de ring hebt gegooid en opnieuw bent begonnen.
Staat er ook mooi en fris bij, hoop dat het nu wel goed blijft gaan.

Begint langzaam te lijken op hoe ik het wil. Paar plantjes moeten nog wat beter maar ik ben niet ontevreden.
4cRzLJrh41ivULNLg8UOlVHQnUzturQZ.jpeg

Heel goed eigenlijk, kleuren zijn prachtig, eten goed en ze lijken het prima naar hun zin te hebben.

Dank, leuk om te horen.
Cognacplant moet nog wat roder worden (is in het echt roder dan op de foto). En links achter moet de stricta nog doorkomen. Verder miss nog wat kleine aanpassingen en dan ben ik helemaal tevreden.

Seabait zei:
Staat er mooi bij.
Hoe gaat het met de ramirezie?

Nou het kan verkeren.
Een is er duidelijk ziek, uitpuilende ogen en een beschadiging(?). Wat ik hier op het forum lees is dat ik hem helaas uit zijn zijn lijden zal moeten verlossen.
2ykhp3o.jpg

die heeft waarschijnlijk een bacteri�le infectie...
erg jammer, goed op de rest van de vissen letten!

Dat is balen zeg. Waren de waarden goed en je filter schoon? Vaak is het wel een kwestie van vervuiling/te weinig bacterien.

Denk dat het probleem het filter was en wat te weinig constantheid in waterwissels/plantenvoeding.

Doe je naast het verduisteren nog meer zoals chemische middeltjes? En heb je voor het verduisteren een grote waterwissel gedaan?
Ik ben benieuwd omdat ik ook met beginnende blauwalg kamp en komend weekend wil verduisteren.

Zelf zou ik geen chemische middeltjes toedienen maar proberen om de oorzaak aan te pakken.

Filter 'schoongemaakt', 50% water ververst, no3 toegevoegd en daarna verduisterd. Woensdagmiddag weer eraf halen en dan weer 50% verversen, bemesten en evt.blue exit erin van easy life.

Dotje blauwalg laten indrogen en in je filter stoppen.
Zoveel mogelijk blauwalg verwijderen.
Afhevelen en waterwissel en regelmatig onderhoud.

Wat ook echt werkt is zinkoxide kopen bij de apotheek en 1 mg oplossen op 1liter.
Lost wat lastig op , want is een vettig poeder. De oplossing gelijkmatig met een gieter verdelen in je bak. Er ontstaat een wittig waas en dit slaat uiteindelijk neer op planten en bodem. Volgende dag dit afhevelen en weer herhalen. Doe dit een paar dagen.

Blauwalg in de filter ? Wat is daar het idee achter, bacteri�n ?

Eremetaal zei:

Oud trucje...wil wel eens helpen. Evt chemie hierachter moet je niet bij mij zijn 😉

Heb je mijn aanpassing in mijn bericht gelezen wbt zinkoxide ?

peterdenhaag53 zei:
Eremetaal zei:

Oud trucje...wil wel eens helpen. Evt chemie hierachter moet je niet bij mij zijn 😉

Heb je mijn aanpassing in mijn bericht gelezen wbt zinkoxide ?

Nu wel ja, klinkt interessant. Zal er eens verder naar zoeken. Altijd leuk om zulke tips te krijgen.

2 dagen verduistering zitten erop, zie al duidelijke verschillen.

Maandag :
2qj907k.jpg

2h2ilqu.jpg

1zfr9sg.jpg

Vandaag :

TtzShxp4k5KylovVze1aLyn1EmV1y20T.jpeg

TtzShxp4k5KylovVze1aLyn1EmV1y20T.jpeg

Is 2 dagen dan voldoende om te verduisteren Paul? Ik dacht dat het een dag of 4 moest maar ik kan me ook vergissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan