De aquaria van Thomas( algeneter12)


Aha dat dacht ik dus. In mijn vorige grote bak heeft het zich toch een klein half jaar staande gehouden zonder co2 etc. Denk dat ik even opzoek moet naar nieuwe planten dan maar. Crypto gaat definitief naast het filter en dan komt er een plant op de oude plek ongeveer. Daarachter een iets grotere donkere plant.
 
Ik zal het aanzien en het beste ervan hopen. Anders wordt het toch maar iets anders.

@C�dric, bedankt!
 
Omdat de vorige inrichting toch niet naar m'n zin was, heb ik nog een paar dingetjes veranderd. Dit is al een tijdje geleden geweest maar de foto's had ik toen nog niet gepost. De cryptocoryne heb ik meer naar links geplaatst en ik heb nog 2 planten gehaald. De Clinopodium Brownei en de Persicaria praetermissa Ruby. Dit was tijdens de make-over. ;)
532238_0_82_4fc635c42975468c89c59aa253ffe8b7.jpg


867138_0_82_30890d20dabc403d96c894f4a039b77b.jpg


Dit was dus gelijk daarna, de plantjes stonden toen nog niet recht. ;)
Wordt vervolgd...
 
Maar... Er is nog meer haha. Het plan was om hier Taiwan Bee's in te gaan houden, maar dat wordt de volgende investering. Wil eerst weer met de wat makkelijkere Crystal Reds gaan beginnen voordat ik de Tai's pak.

Zou een moderator de titel van het topic kunnen veranderen in: ''Thomas' Crystal Red aquarium (algeneter12)'' ? Alvast bedankt.

Zo gezegd zo gedaan, even contact gehad met iemand van MP en we konden ze deze avond nog op komen halen.

Nog snel even de waardes gemeten en die zagen er goed uit:

Ph: 6
Kh: 0-1
Gh: 3-4
No2: 0.0
No3: 5-10

Dit is met een strip gedaan, dus niet nauwkerig, maar wilde toch nog even een indicatie hebben. ;)

Duss qua garnaaltjes, ik heb uiteindelijk 13 Crystal Red's meegenomen en nog 3 Snow white's. De meeste zitten tussen A en SS in. De Snow White's zijn echt super zuiver wit, ben er erg blij mee.

Allereerst een foto'tje van hoe het er nu bij staat:
153951_0_82_8.jpg


Links
758341_0_82_9.jpg


Rechts
771793_0_82_10.jpg


De garnaaltjes tijdens het overwennen:
295215_0_82_11.jpg


En nog een reeks foto's van de garnaaltjes in de bak. ;)

747835_0_82_12.jpg

Let op de intensiteit van het wit bij de Snow White :D
712271_0_82_13.jpg

SS-Gradatie
266236_0_82_14.jpg

De grootste ''Snow White'', alhoewel dit meer een golden is. Duidelijk een vrouwtje
164544_0_82_15.jpg


De Crystal met de minst dekkende kleuren, alsnog prima.
688867_0_82_16.jpg


Wordt vervolgd. ;)
 
Mooie beetjes hoor. Zijn ze op zulke lage waarden gekweekt want de gh en de kh zijn erg laag.
de Gh zou eigenlijk al voor de TB minimaal 5 moeten zijn dus wellicht kun je dat opkrikken met Gh+ mineral.
Een voldoende hoge Gh is wel van belang namelijk. Daar zitten stoffen in die ze nodig hebben voor de vervelling.
 
Ja ik zat er net toevallig aan te denken. Potje GH+ mineral heb ik nog staan dus kan er wel eens wat doorheen doen. Gaat toch ook gewoon met leidingwater neem ik aan?
Ze zijn daar ook op een Ph-verlagende bodem gekweekt en bij hem leek het allemaal niet zoveel uit te maken, dus hopelijk gaat het goed.
 
@C�dric. Team Beheer heeft nogsteeds niet gereageerd.

Zo, we zijn ondertussen bijna 2,5 week verder en het bakje doet het nog goed. De garnalen zijn vrolijk en eten hartstikke goed. Zien er goed uit en hun maagjes zijn gevuld.

Gisteren kregen ze spaghetti ;)

796929_0_82_17.jpg


571539_0_82_18.jpg


395648_0_82_19.jpg


812336_0_82_20.jpg


566499_0_82_21.jpg


213457_0_82_22.jpg


569915_0_82_23.jpg
 
algeneter12 zei:
@C�dric. Team Beheer heeft nogsteeds niet gereageerd.
Beetje druk met nieuwe forum software, maar de titel aangepast. ;) :)
 
Dankje! De site lag er eergisteren om een uur of 12 uit, waren jullie weer iets aan het testen? ;)
 
Ja je kan prima een Spaghettisteel in de bak zetten al heb ik gemerkt dat ze er hier niet gek op zijn.
 
Leuk aquarium Thomas!

uber veel schuilplaatsjes voor je crystal reds en white bee :)

Nog een tip: pas op met spaghetti, vooral als je jongen hebt... Je kan het gewoon voeren hoor!
maar jongen zijn gevoelig natuurlijk en kunnen verstopt raken van de spaghetti.
Hier is een onderzoekje naar geweest.. een artikel kan ik je helaas niet sturen, ik kan het niet meer vinden nl. :(
 
Lijkt me wel ideaal vakantievoer waar ze een tijdje op vooruit kunnen.
 
Wel mee oppassen want ik denk dat het na enige dagen zal vergaan en je water zal vervuilen.
 
jessicapilon zei:
Wel mee oppassen want ik denk dat het na enige dagen zal vergaan en je water zal vervuilen.

Ook weer waar!
 
Niwla zei:
jessicapilon zei:
Wel mee oppassen want ik denk dat het na enige dagen zal vergaan en je water zal vervuilen.

Ook weer waar!

Vooral als je met vakantie zou gaan dan heb je geen zicht en controle erop.
 
Wat een super leuk bakje heb je ingericht en vind je garnalen ook mooi, vooral die hele witte! :smitten:

De spaghetti is trouwens wel handig om hele leuke foto's te kunnen maken :D
 
Ik wilde ze leren paaldansen maar dat is compleet mislukt moet ik zeggen :D ;).
 
Je kunt er natuurlijk ook een klein stukje indoen.
 
De bronnen van Mark zijn even vertaald met Google Translate.

Niet goed, maar beter dan niets..

Als je het even leest zal je het wel begrijpen, al kloppen vele stukken niet na de vertaling.



Spaghetti zijn geweldig - kinderen van hen houden. Hun vorm, ergonomie, is alles over hen een positief verband met de meeste mensen.

In de vroege dagen van garnalen veehouderij niet veel bekend was over de dieren, en zo veel was gewoon geprobeerd het eten. Iets dat nog steeds bestaat in deze tijd, is de toevoer van ruwe spaghetti in garnalen aquarium. Hun vorm kunnen ze gemakkelijk vast komen te zitten in de grond, ze zijn goedkoop, in elk huis nog, de garnalen haast bijna zeker dat we aansluiten op een positieve manier met heerlijk eten - dus ze moeten goed zijn. Right?

False. Spaghetti meer dan 90% zetmeel. Wat de garnalen niet eet, onvermijdelijk terecht in het water - vanaf de eerste seconde, dat is de spaghetti noodle in het zwembad. Er kracht wordt bij voorkeur afgebroken door bacteri�n. Exclusief spaghetti te lang in het water, worden ze papperig (toen nog geen garnalen is meer aan de hand) en los meer en meer. Op de lange termijn je vervoerd met gewone spaghetti voeding (meer dan 2x per maand) de groei van bacteri�n in het aquarium in ongelooflijke dichtheden - die garnalen pijn doet enorm. Onze crawlers zijn inheems in zeer schoon water, en net Bach garnalen als bijen, of zelfs Tiger Shadows komen niet goed met hoge bacteri�le dichtheden te gaan. U betaalt dergelijke voeden met een zeer lage overlevingskans van jonge garnalen. Exclusief de spaghetti te lang in het water, wat kan leiden tot hevige bacteri�le bloei met zuurstofverbruik, wat kan resulteren in het bekken onmiddellijke dood van de garnalen - ze stik. Annuleert de spaghetti uit te trekken, de rest vast te zitten in de grond. Daar wordt hij ana�roob afgebroken door bacteri�n die leuke dingen te doen, zoals methaan of waterstofsulfide produceren - gassen die garnalen schaden of ze kunnen zelfs doden. Ziekten onvermijdelijk in deze pool, omdat het immuunsysteem van de dieren sterk beschadigd door de constante blootstelling aan verontreinigingen en bacteri�n en hun verdediging afnemen.

Maar de dieren te haasten, maar het, dat moet goed voor hen na al zijn? Ook verkeerd. Garnalen storten zich op iets nieuws, dat in het zwembad komt. Ge�nfecteerde keer voorlopig een shish kebab sticks in de grond, die ziet er na een korte tijd, net als een spaghetti - van boven naar beneden met grazende garnalen volledig. Dit verschijnsel werkt ook met nieuwe stenen, nieuwe planten ... garnalen zijn nieuwsgierige dieren en onderzoeken alles wat ze niet kennen. Dus dit alleen is niet indicatief voor de kwaliteit van een levensmiddel.

maar ik doe een wekelijkse 50% water veranderen, dus ik verwijderd, maar bacteri�n en verontreinigende stoffen? Rechts, verwijdert u 50% van de bacteri�n en verontreinigende stoffen. En de rest? Blijft in het bassin waar het accumuleert meer tijd. Het effect op de garnalen niet eens worden waargenomen, echter op den duur steeds meer verzwakt en uiteindelijk de grote stervende begint. Producten die monsters van putten massale sterven garnalen populaties werden angstaanjagend bacteri�n waarden waren slecht water uitwisseling (die niettemin consequent bedroeg 50% in de week) en overvoeding geactiveerd. Helaas, shrimpkeeper de overgrote meerderheid overvoeren hun dieren en vervuilen het water al sterk.

Maar garnalen nodig hebben, maar zetmeel voor energie? Dat klopt. Maar in de natuur bevat hun voedsel een veel lager zetmeelgehalte dan spaghetti. Speciaal voor garnalen ontwikkeld voering zal altijd wat kracht bevatten - het sleutelwoord hier is "weinig." Met spaghetti verhoudingen van nutri�nten sterk bewogen, ze niet overeen met die van het voedsel dat de dieren in de natuur.

Door Spaghetti voeden brengt u een risico factor die zou gewoon uit te schakelen, men zou herinneren wat de dieren eten in het wild - algen, micro-organismen, ontbindend bladeren, soms de ene of de andere grasspriet, die is gedaald in het zwembad, insectenlarven dood in het water gevallen insecten en andere aas. In hun streams elke seconde van de dieren hebben een water verandering van 100%, die zijn laag in kiemen zoet water gebruikt zijn. Een matige voeden met de natuur abgeschauten of natuurlijke voeding is zeker te verkiezen boven het humaniseren Spaghetti voeden! Hetzelfde geldt voor alle zeer zetmeelrijke en suikerhoudende voedingsmiddelen - bananen, druiven, koekjes, brood, havermout en ga zo maar door hebben niet verloren in garnalen aquarium.
 
Nonnepot had ook al gepost dat je wel ermee moet uitkijken ;).
 
Wow bedankt voor de leuke reacties allemaal! Waardeer ik echt.
Ben ook erg blij met m'n garnaaltjes. :smitten:
Het pogostemon helferi heeft het niet overleefd, ging elke keer drijven op de een of andere manier. Die heb ik verwijderd en hopelijk zal het micranthemum monte carlo daar ook mooi over groeien, die doet het namelijk erg goed. Ik zal van de week nog eens een totaaltje maken. Bakje begint er best redelijk uit te zien.

@Het spaghetti verhaal
Aha. Het kan dus wel gevaarlijk zijn. Uit die bron haal ik dus dat het een grote hoeveelheid zetmeel is, en de garnalen niet zo veel nodig hebben. Ook staat er dat als je de spaghetti uit de grond trekt, er een stuk kan afbreken en achterblijven en dat het zo je water vervuilt. Bedankt voor de tip met de jongen, dan zal ik er voortaan mee oppassen. In het verleden heb ik er overigens nooit problemen mee gehad, ook niet met jongen. alle groente en ander voer wat je er in gooit moet je inderdaad mee oppasssen. Meestal is het na een uur of 12 toch al wel klaar met eten en dan kan je het beter verwijderen.

Ik zit overigens een beetje te loeren op andere aquariums, wil graag weer wat neocaridina garnalen hebben zodat ik iets meer voortplanting heb, als het niet loopt.

Nogmaals heel erg bedankt voor de leuke reacties! Ik hou jullie op de hoogte. :D
 
Ik had echt een leuke rits foto's voor jullie gemaakt zeg, alles weg pfft. Dus net nog maar een paar kiekjes geschoten. nu 3x spaghetti gevoerd en vanavond voor het eerst komkommer. Eerst een minuutje onder de hete kraan gehouden en goed gewassen.

Heb de garnalen nu een kleine 5 weken maar deze week was het gekkenhuis. Zondag kwam ik terug van een kamp, en jawel hoor, een zwangere! Helemaal blij dus. Volgende dag, 2 zwanger! Donderdag 4 zwanger! Zondag 5 zwanger! En gisteren... 7 zwanger tegelijk! Geweldig nieuws dus. Denk dat ze de smaak te pakken hebben :D
Heb nu 6 Crystal red vrouwtjes zwanger en 1 kleine Snow White. Meer foto's van de zwangere zullen nog volgen, maar nu eerst komkommer time ;)

411869_0_82_24.jpg


997589_0_82_25.jpg


245836_0_82_26.jpg


356452_0_82_27.jpg


198652_0_82_28.jpg


814916_0_82_30.jpg


Totaaltje en meer foto's van de zwangere zullen zoals beloofd nog komen. ;)
 
Hele mooie foto's van hele mooie garnaaltjes Thomas!
 
Mooie foto s hoor. Zelf haal ik altijd de schil van de komkommer omdat ze dat hier niet eten.
dat is nogal hard en vandaar dat ik dat eraf haal.
Binnenkort dus jongen bij je garnalen :thumbs:.
 

Terug
Bovenaan