Wat is er nieuw

De Aquatlantis Fusion (120 x 60 x 70) van Bram (Hatoka)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hatoka
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak Bram mag ik vragen wat de naam is van die rode plantjes rechts vooraan want die vind ik er super uit zien.

Je planten groeien goed. Mooi aquarium

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad leuk dat de planten zo goed groeien. Door de hoogte & de diepte van het aquarium heb ik veel mogelijkheden met de planten!

Mooie bak Bram mag ik vragen wat de naam is van die rode plantjes rechts vooraan want die vind ik er super uit zien.

Het plantje dat jij bedoelt is een Alternanthera Reineckii Mini. Heeft hem ongeveer 3 weken gekost om zo groot te worden. Ik vermoed dat ik hem volgende week eens zal snoeien.

Groetjes
Bram

Bram, het groeit goed in de bak!

Waarom heb jij het water zo laag staan?

Bram, het groeit goed in de bak!

Waarom heb jij het water zo laag staan?

Heey Biljoen!

Wel de nieuwe visjes die ik had gekocht moesten wennen alvorens ze in het aquarium gingen. Hiervoor laat ik een emmer tot 10l vol lopen druppelsgewijs. En aangezien het water ververst werd de dag nadien vond ik het onnodig meteen aan te vullen.

Ik heb inmiddels grondig gesnoeid en plaats vanavond of morgen nog eens foto's!

Snoeien is een bekend 'probleem' het groeit als kool!

Hallo iedereen

Inmiddels is het heel lang geleden dat ik nog foto's heb geplaatst. Helaas heb ik momenteel last van zeer veel zweefalg. Het is zelfs zo erg geweest dat ik mijn vissen nagenoeg niet meer zag.
Heb op aanraden van leden van de aquariumclub mijn aquarium voor 3 dagen afgeplakt & de lampen uitgedaan.
Nu zijn de algen al ietsjes minder aanwezig. Maar toch is het aquarium niet zo helder als de eerste weken....

Ik vrees dat ik dit weekend een UV-lamp zal moeten aanschaffen, en hopelijk daarmee het probleem oplos.

Groetjes
Bram

Met de uv-c ga je dan denk ik wel wat merken van die algen
Ben benieuwd naar het resultaat

Zeer mooie bak waar goed de groei erin zit! Welke plant heb je achter in het midden staan?

UV-C gaat inderdaad wel helpen! Zelf ook een algenexplosie gehad in het verleden. Van alles geprobeerd, maar na 2 dagen UV-C was de bak >50% opgeknapt. Zelf in totaal volgens mij 2 weken er tussen gehad, maar aangezien hij in de kast lag was dit geen probleem voor mij.

Hallo iedereen

Het is al weer een eindje geleden... Daarom nog enkele foto's van het aquarium. 🙂
De plantjes groeien weer fantastisch.

IMG_7341.JPG
IMG_7342.JPG
IMG_7343.JPG
IMG_7344.JPG
IMG_7345.JPG

Groetjes
Bram

Staat er heel mooi bij. Het hout staat erg centraal, maar het maakt het plaatje compleet.
Vind het erg mooi.

Staat er zeker mooi bij

Heel mooi!!

Dit is echt super om te lezen
En te zien
In februari neem ik het zelfde aquarium
En hoop er net zo iets moois van te maken als u gedaan heeft

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan