Wat is er nieuw

De avonduren van Marijn77

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marijn77
  • Startdatum Startdatum
M

Marijn77

Guest
Dag mede aquariumnerds ;-)

Na warm welkom geheten te zijn, lijkt het me leuk om hier een fotoboekje bij te houden.
Ik ben na jarenlang zeewater weer eens begonnen met zoet. Het bakje is 100*40*45. De hoofdbewoners worden labyrinthvissen, de voorkeur gaat naar Thailand. (hoewel ik me daar niet op vastpin).

De potfilter is een Tetra 1200, ik krijg 'm alleen slecht aan de gang. Soms wel, soms niet. Dus als iemand tips heeft?? De verwarming is overkill, 300W.
Verlichting is op dit moment 1*24W T5, dat wordt 4*54W. Ik moet het armatuur nog terugvragen van een vriend. Het is een berg licht, maar dat licht gaat straks diffuus worden door de (drijf)planten en wordt per 2 lampen geschakeld. In de tropen kan men de zon immers ook niet even dimmen.

De bak draait nu 2 weken, de eerste bewoners zijn een harem diamantjes. Prachtig!
Beetje last van kiezelalg, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga nu de verversingen en het bijvullen doen met RO/DI water en kijken wat voor effect dat heeft op m.n. de hardheid.
Geduld, geduld, geduld.

Grtz Marijn

20170118_000858[1].jpg

20170118_000901[1].jpg

ziet er al goed uit, mag van mij alleen nog wel wat voller 🙂

je tetratec, soms wel soms niet. doel je hiermee op de knop die je in moet drukken om het water aan te zuigen?
heb zelf een ex800 en die knop werkt daarbij voor geen meter.

zoja: slangpilaar eruit nemen. pot even aan de kant en emmer in de plaats. met de mond aanzuigen en kijken of het gaat lopen.
dan kraantje dicht doen en filter weer terugplaatsen en slangpilaar weer vastzetten. kraantjes (zowel in als uit) weer open draaien en wachten tot de pot zich vol heeft laten lopen en er water staat in de uistroom slang. stekker erin en hoppa klaar is marijn 🙂

worden 54W buizen niet te lang voor deze bak?

Ik vergis me, het wordt 39W ipv 54W

Die knop is K&%, als ik die durf in te drukken kan ik meteen heel de filterkop openschroeven.Die pot hebben we het nog over, nu even geen zin. (maar wel bedankt!!)

Ja, die bak wordt wel vol hoor. Komt goed. Ik vind het fantastisch.
Voor wat er nu staat, kocht ik destijds 1 Zebrasoma xanthurum. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan