Ja ik heb het geluk dat de man van een collega van biotoop gaat veranderen en deze vissen aanbied. Dus neem ik dit bestand over en ook nog voor een schappelijke prijs 😊Die Krobia's lijken me heel interessante vissen, maar kon ze op de site van Ruinemans niet vinden en zijn moeilijk te bestellen heb ik van hen begrepen. Daarom van dat idee afgestapt. Bak vind ik ook te klein om én maanvissen én Krobia's en kardinalen én keizertetra's te plaatsen (denk dat laatstgenoemde twee soorten ook op de menukaart van de Krobia's kunnen komen te staan).
Wacht tot de kardinalen wat groter zijn geworden en wil dan nog een wat hogere vis en dan natuurlijk die uit mijn avatar. Maar da's logisch omdat ze in de natuur (en ik weet dat de Dantum weinig natuur heeft gezien) ook bij elkaar voorkomen (even doorspoelen naar 0:25).
Ging me om de combinatie met Krobia's. Net als Mesonauta's willen ze wel eens een kleintje in de bek nemen. Voordeel was dat de keizers toentertijd zelf voor nageslacht zorgden, zodat de vlaggen meer voor het in stand houden zorgden.Keizertetra's zijn wel een stuk groter dan kardinaalstetra's en ik heb ze zonder enige problemen met Pterophyllum scalare gehouden. Ook de kleinere vrouwtjes zijn veilig voor ze. Kardinaaltetra's kan goed gaan, maar willen ook nog wel eens als snack eindigen.
Aquarium 2.0:
De bak was (en is nog enigszins) overbelast, daarnaast was de dominante vlag niet zo aardig meer voor zijn compagnon, die had bij wijze van spreken wel in een Aqua 40 kunnen zitten. Daarnaast kreeg ik op geen enkele manier de alg onder de duim: meer of minder CO2, nitraat, fosfaat, of wat dan ook. Het hielp allemaal niks. Twee weken vakantie zonder onderhoud was de nekslag.
Op advies van een oude aquariaan (NBAT-scaper) de bak leeg gehaald, bodem vervangen en de vlaggen terug naar de LFS gebracht.
Sinds dit weekend staat de bak er dan zo bij:
Bekijk bijlage 378808
Dit zijn de oude planten, maar dan sterk, sterk uitgedund en schoon gemaakt. En er ligt gelukkig weer filterzand op de bodem, zónder voedingsbodem. Dat laatste scheelt gasbellen en vermenging bij het schoonmaken. Verwacht ik.
Van Gilles krijg ik binnenkort nieuwe (kant-en-klare) plantenvoeding en de flipperkast gaat er binnenkort uit, ten gunste van een reactor onder de bak.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.