Wat is er nieuw

De bakken van Lecturer in Recent Runes

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik zag dat het topic uit mijn voormalige onderschrift verdwenen is (was ook al aardig antiek), dus bij mijn hernieuwde aanwezigheid op dit forum ook een hernieuwd bakkenfototopic!

De langst staande bak op het moment is mijn garnalenbak:

461524_0_82_garnalenbak.jpg

Hierin zitten tig vuurtjes en een Procambarus Clarkii, die zich uiteraard niet fotogeniek genoeg vond vandaag. Hij zit eigenlijk aan de krappe kant op 50x30, maar mogelijk komt daar nog verandering in. Aan de andere kant is hij al aardig op leeftijd, dus om zo'n oude boom nog te verplaatsen...

Bak nummer 2 (in chronologische volgorde) is mijn krabbenpaludarium. 60x40x50 cm en met daarin vampierkrabben (met jongen) en ringbandsnoekjes(ook met jongen, zag ik vandaag).

711536_0_82_krabben.jpg

Het 3e bakje staat sinds het begin van de afgelopen kerstvakantie en daar heb ik afgelopen vrijdag een groepje tijgergarnalen in gezet. Het is een oude accubak met een netto inhoud van 20 liter, dus groot genoeg voor deze beestjes.

839348_0_82_accubak.jpg

En dan de laatste en grootste bak: Mijn Lido 120. Staat nog maar sinds vorige week donderdag, maar vanwege het lekker van zijn voorganger zit alle vis er toch al in. Fingers crossed dat het goed gaat, maar tot nu toe heb ik nog geen rare dingen gezien. Ik ben nog aan het kijken naar het optimaliseren van het bestand voor deze bak (de voorganger was een 54 liter bakske) en meedenken in mijn topic in het 'visbestand' forum wordt zeer gewaardeerd! :thumbs:

226624_0_82_lido.jpg

Wat een leuke bakjes 😉

leuke bakken! zo'n paludarium vind ik toch wel erg interessant!

Is ook erg leuk en niet eens zo ingewikkeld om te maken. 🙂

Dank je! Ik zal dit weekend weer eens wat nieuwe foto's maken, want er is weer wat in veranderd.

Zo, tijd voor weer wat aanvullingen. 🙂 We beginnen met de krabbenbak:

568327lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3830.jpg

Tot mijn stomme verbazing zag ik ineens een jongen E. Annulatus rondzwemmen. Ik had er een harempje in zitten om te kijken of dat wou (zit tenslotte niet heel veel water in) en blijkbaar bevalt het ze goed. Alleen is het mannetje niet meer te bekennen...

559928lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3838.jpg

Als je heel goed kijkt zie je ergens in het midden een jonge vampierkrab...

222913lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3840.jpg

En een volwassen vrouwtje. Je ziet ze niet veel, maar ze zijn wel heel erg leuk!

229312lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3843.jpg

Nogmaals deze dame.

633293lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3845.jpg

En iets meer overview van de bak, voordat we doorgaan naar de Lido 120 die ik sinds kort in de woonkamer heb staan. Hij draait nu ruim twee weken en de vis doet het goed. En voordat nu iemand iets zegt over de opstarttijd: Het was een noodgreep na en lekke bak, dus voor opstarten was geen tijd...

534229lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3854.jpg

Allereerste een totaaltje voordat we naar de bewoners gaan.

857179lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3846.jpg

Rode Minors

813483lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3849.jpg

Corydoras Pygmaeus

452773lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3856.jpg

Marmerbijlzalmpjes

472269lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3869.jpg

Molukse Waaierhandjes (temperatuur is nog wat hoog, die ben ik langzaam aan het verlagen)

981939lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3867.jpg

Apistogramma Borelli

937378lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3872.jpg

En de andere Borelli. Deze is wat verlegener.

973634lecturer_in_recent_runes_0_82__igp3880.jpg

Maar ze wilden nog wel even samen poseren.

die krabbetjes zijn idd echttttt leuk, hahah ga ze niet aan zoonlief laten zien....

mooie bakken, ach misschien ooit....

Ze zijn heeeeel leuk, klein en ook wel gevoelig. Maar in jouw bakje zou prima een koppeltje kunnen (wil verder niet stoken, hoor. ;)). Overigens kun je ze gewoon op je hand houden, knijpen doen ze echt niet.

maaar die moeten toch droog stukje land hebben, hoe ga ik dat doen dan?? hahahah ben toch aan het twijfelen, hoe zou je dat aanpakken dan in dat kleine bakje van mij, mag ook via PB hoor dan vervuilt je album niet zo, en wil er toch wel vanalles over weten hahaha

Hele mooie bakken! Vooral dat paludarium vind ik geweldig om te zien!

Thanks, daar ben ik zelf ook erg trots op. Complete achterwand, waterval etc etc zijn eigen ontwerp en bouw. Erg leuk project om te doen!

Leuke bakken! Inderdaad, die krabben vind ik ook erg leuk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan