Wat is er nieuw

De bakken van yilleke

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Eindelijk dan maar eens foto's van mijn bakken.

vzzblv.jpg

Dit is mijn 170 liter bak. Het is inmiddels een echte plantenbak geworden waar ik weinig onderhoud aan heb behalve dan het in toom houden van de planten. De link onderaan is van 1 jaar geleden.

fx55hs.jpg

Bertus weet het misschien niet meer maar zijn kleine extra stekje via de post gestuurd is nu de blikvanger in mijn aquarium.

1ghdgx.jpg

Het plukje mos is op mopanihout geplaatst en een mooie mosboom geworden waar de garnalen met veel plezier gebruik van maken.

Vissen zitten er momenteel erg weinig in omdat ik net alle guppen heb weggedaan. Nog even kijken wat er bij de baby's aan achterblijvers zit en eruit vangen en dan tzt endlers erin. Van mijn molly's is idd weinig te zien want die houden zich vaak op tussen de planten maar ze zijn er wel want dat is wel te zien aan hun jongen die bijna wekelijks geboren worden.

xof5mq.jpg

m8hhkm.jpg

ve3t34.jpg

r8cwon.jpg

Mijn net ingedraaide bakken waar nu verschillende garnalen en endlers inzitten sinds deze week

Knap dat het water in de bak blijft bij die 3 kleinere bakken 😀

Leuk al die bakken. Ik wou dat ik het mocht van mijn vrouw 😀

Hoezo knap dat het water in de bak blijft?

Mijn man zegt ook steeds dat er geen bak meer bij mag maar sinds de oudste hier uit huis is heb ik zijn oude slaapkamer ingenomen en daar is ruimte zat. Dit is de max zegt mijn man. Klopt idd (voorlopig).

QhFhVnx9DSmtPy4iXyaLEXSk_cUc_7GV.jpeg

Inmiddels weer een 30-liter bakje erbij. In deze bak zitten citroengarnalen en endler red chest guppen. Op dit moment is het sponsfiltersysteem op lucht aan het indraaien en dan kan ik afscheid gaan nemen van de mechanische filters. Zowel de garnalen als de endlers hebben het naar hun zin want jongen worden er al regelmatig geboren.

Kijk maar eens goed naar de foto's, de bovenste 3 😀 😀

Bedoel je dat door de weerspiegeling het filter op de kop hangt waardoor het net is of hij op de kop hangt?

Daarom snap ik hem niet. Hier staan de foto's gewoon normaal. Bodem aan de onderkant en drijfplanten bovenin. Wel vreemd dat jullie het wel gedraaid hebben staan.

De forumsoftware respecteert de virtuele rotatie niet.. (Exif-data)
De foto wordt dus getoond zoals ie is opgeslagen, en dat is niet altijd wat je ziet dus 😉

Edit: Tinypic leest dus wel de exif-data, vandaar dat je het daar wel goed ziet.

kellemes zei:
De forumsoftware respecteert de virtuele rotatie niet.. (Exif-data)
De foto wordt dus getoond zoals ie is opgeslagen, en dat is niet altijd wat je ziet dus 😉

Edit: Tinypic leest dus wel de exif-data, vandaar dat je het daar wel goed ziet.

:thumbs:

Lk1wco-hB7qRZrYIn9oXpcDW5LA8poNr.jpeg

Mijn laatste drie aanwinsten, net ingedraaid en nieuwe bewoners erin: twee soorten endlerguppen op de laatste wacht ik nog nl de staeck endler. Dan nog drie nieuwe garnalensoorten nl: black sakura, neocaridina blue velvet en neocaridina red rilli.

inZ6UOFOn0ijFNLhWHFBLz9kezDTSlfE.jpeg

inZ6UOFOn0ijFNLhWHFBLz9kezDTSlfE.jpeg

Hier een overzicht van de 8 bakken op mijn zolderkamer. De bakken op de eerste foto staan sinds december/januari. De bakken van de onderste sinds een maand.

wauw! doe je bij al die bakken ook water verversen elke week? je zult het er wel druk mee hebben 0.o'
of heb je 1 of andere automatisch systeem er op gebouwd?

Ik heb juist extra kleine foto's gedaan omdat ik een paginavullende foto zo heftig vond.

Niks automatisch systeem. Gewoon verversen en dan ook nog met emmers water de trap op. Had ik nu ergens geschreven dat ik het zo rustgevend vond? Als de bakken goed in balans zijn dan is het alleen een kwestie van verversen en soms beetje vuil van de bodem halen. De laatste bakken moeten die balans nog vinden maar uiteindelijk valt het wel mee en het is gewoon leuk om te doen.

Leuk hoor, al die bakjes op een rij! Leuk ingericht ook Yilleke!
Alleen die trap op en af is wat minder, maar ja, wel weer goed voor de conditie 😉

Beetje late reactie Sanneke maar ik heb al genoeg conditie, ik ben postbezorger. Elke dag ca 15 km fietsen in weer en wind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan