De brakbak van AquaJantje


Nog ffies geduld, er zat nog een werkdag tussen:sorry:
Deer Popcorn GIF
 
Als het goed is kunnen jullie het eerste filmpje nu wel zien:DD
@jessicapilon Speciaal voor jou heb ik ff snel een kanaal aangemaakt en het eerste filmpje geuploaded, dat scheelt je weer kilo's popcorn en blikken billen.:LOL:


Vanavond na het eten zal ik de boel ff verder in orde maken.
P.S. let niet op de alg op de ruiten, daar kwam ik na het filmen pas achter:ROFLMAO:

*edit, de tweede staat er inmiddels ook op:
 
Wat een schatjes. Ik krijg steevast een terugkerend schuldgevoel als ik die blije bijen van jou zie omdat ik als puber een bijtje had gekocht. Die ging natuurlijk dood. 😢
 
Wat een schatjes. Ik krijg steevast een terugkerend schuldgevoel als ik die blije bijen van jou zie omdat ik als puber een bijtje had gekocht. Die ging natuurlijk dood. 😢
Daarover hoef je je niet schuldig te voelen. Helaas hoort het erbij dat dingen niet goed gaan. Aldoende leert men. Als ik na ga hoeveel dingen ik in het begin verkeerd deed of niet begreep en hoeveel vissen er dood zijn gegaan:rolleyes:
 
Daarover hoef je je niet schuldig te voelen. Helaas hoort het erbij dat dingen niet goed gaan. Aldoende leert men. Als ik na ga hoeveel dingen ik in het begin verkeerd deed of niet begreep en hoeveel vissen er dood zijn gegaan:rolleyes:
Ja, dat is zo. Van fouten word je wijzer.
 
Hoi allemaal,

Een kleine update met een filmpje. Vandaag stond er baby artemia op het menu, het lievelingskostje van de bijtjes. Ze jagen lekker fanatiek op alles wat voorbij komt zwemmen😍
Tijdens het voeren zet ik de filters eventjes uit zodat ze rustig kunnen jagen. Wanneer ze klaar zijn gaan de filter weer aan.

Er zwemmen momenteel nog een aantal kromme gupjes in de bak, maar over iets meer dan een week gaan de meeste eruit. Ik vond de kleurslag erg mooi, maar helaas geeft de inteelt duidelijk problemen. Momenteel denk ik er nog over om ruimte te maken voor een figure 8 in die bak, dat lijke me wel heel gaaf:DD
 
ik wist niet wat een figure 8 was, dus heb t opgezocht. Op de site van Frits Kuiper wordt aangegeven dat deze de neiging heeft vissen te bijten. Hij wordt 8 cm, dadelijk eet ie je bijtjes op?😳
 
Geen zorgen :)Een figure 8 wordt vaker met bijtjes gehouden. Zo'n beestje koop je meestal klein en heeft een kleine bek. Het beestje eet in principe geen visjes, maar vooral slakken e.d. Wat ik gelezen heb is dat ie idd bijterig kan zijn, maar dat is vooral als ie zich verveelt of te weinig te eten krijgt.
 
Leuke kogelvis Jan-Willem, ben benieuwd! Mooie filmpjes ook:DD
 
Geen zorgen :)Een figure 8 wordt vaker met bijtjes gehouden. Zo'n beestje koop je meestal klein en heeft een kleine bek. Het beestje eet in principe geen visjes, maar vooral slakken e.d. Wat ik gelezen heb is dat ie idd bijterig kan zijn, maar dat is vooral als ie zich verveelt of te weinig te eten krijgt.
In principe niet maar dat dacht ik ook van mijn nigroviridis kogel 🤔. Mijn mening is dat je met kogels geluk moet hebben. De een heeft een beter karakter dan de ander.
Feit blijft wel dat als je eenmaal een kogel hebt gehad je eigenlijk niet meer zonder wil 🥰.
 
In principe niet maar dat dacht ik ook van mijn nigroviridis kogel 🤔. Mijn mening is dat je met kogels geluk moet hebben. De een heeft een beter karakter dan de ander.
Feit blijft wel dat als je eenmaal een kogel hebt gehad je eigenlijk niet meer zonder wil 🥰.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar zo'n karaktertje in de bak:DDIn een andere bak heb ik sumatranen die sinds kort samen zitten met een regenbooglabeo, ook zo'n karaktervol visje:DD
Die nigroviridis is een kogelvisje wat nog groter (cm of 15) wordt toch? Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?
 
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar zo'n karaktertje in de bak:DDIn een andere bak heb ik sumatranen die sinds kort samen zitten met een regenbooglabeo, ook zo'n karaktervol visje:DD
Die nigroviridis is een kogelvisje wat nog groter (cm of 15) wordt toch? Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?
Kogels zijn super leuk , qua karakter is het net een hond . ☺️ .in het verleden had ik kleine nigroviridis en dat ging beter dan mijn laatste exemplaren. Mijn laatste nigroviridis waren rond 9 cm en best al groot en die had altijd wel interesse in andere kleine visjes en dan niet alleen bijten.

Een kogelvis is wel een mooie aanvulling op je bak dus ik zou gewoon een figure eight proberen en het goed in de gaten houden.
Je hebt er echt een hele leuke vis aan. 😍
 
De overstap van brak naar zout is niet heel groot dus wie weet ….::::::🤔🤔🤔😍😍
 
Het staat nog wel op mn lijstje, maar pas als ik verhuisd ben. Mijn huidige postzegel staat al mudvol:DD
 

Terug
Bovenaan