Wat is er nieuw

de Dennerle 30 liter van AnjadeW

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
ook deze kubus helemaal geleegd, omdat ik ook hier een achterwandje in wilde hebben. toen gelijk maar wat verse plantjes erin, en wat javamos wat ik bewaard had van een gulle gever hier op het forum. ik had mijn grotere kubus er al mee opgeleukt, en nog wat over voor deze ook. zulk mooi spul dat mos, en in zoveel varianten verkrijgbaar!
hier eerst een totaalplaatje,

van de "officiele" voorkant

dennerle302-anjadew.jpg

dennerle30-anjadew.jpg

en van de 2e voorkant, omdat ik vanaf de bank hier naar kijk
dennerle303-anjadew.jpg

en wat deelplaatjes
dennerle305-anjadew.jpg

dennerle304-anjadew.jpg

dennerle307-anjadew.jpg

dennerleo3010-anjadew.jpg

graag jullie mening/kritiek op mijn bakkie...
groetjes, Anja

Leuk ingericht bakje, alleen jammer van de guppies (kleine rasboras zou ook mooi staan (zullen de meningen ook verdeeld over zijn, maar klein groepjes moet kunnen) evt aangevuld met wat garnaaltjes).

ik vind hem mooi ingericht, bij een ander lijkt het altijd beter te lukken dan bij mezelf 😛

Blupgup: de guppies zijn nog jong hoor, nog van heel jong tot halfwassen. als ze groter zijn, gaan ze weer weg naar een beter huisje. de ouders hebben ook al een beter onderkomen gevonden...

Shenkie: bedankt voor het compliment!

groetjes, Anja

update: sinds een aantal weken heb ik alle guppies verkocht, en er zitten nu 10 vuurzalmpjes in. Ik wil er nog een stuk of 5 bij, maar onze lfs heeft ze even niet.
wat een rustige visjes zijn dit zeg, vaak hangen ze zelfs stil in de bak. en omdat ze zulke kleine bekjes hebben, is het een beetje zoeken naar geschikt voer. Ik heb nl gemerkt dat ze het niet fijn vinden, om stukjes te happen van iets groter, ze willen liever iets wat ze gelijk in 1 hap naar binnen kunnen werken... en van mijn kweekschaal met artemia moeten ze de opbrengst ook delen met de 30 pasgeboren blue Moscow guppies... maar ik probeer ook micro-wormen en azijnaaltjes te kweken, al loopt dat niet zo goed als ik zou willen. maar ja, geduld he...

groetjes, Anja

De H. amandae? Hier hangen ze niet echt stil, scharrelen vaak wat rond. Maar de drukste vissen zijn het inderdaad niet. Hier hebben ze geen problemen met artemia aan stukken scheuren. Ik geef ze dus diepvries artemia en cyclops (dat is wat kleiner en past makkelijk in hun bekje). Qua droogvoer wrijf ik vaak wat lamgzaam zinkend granulaat of vlokvoer fijn. Dan kunnen ze dat ook gemakkelijk eten.

ja, die bedoel ik inderdaad. ja, ze scharrelen wel af en toe wat rond, maar vaak hangen ze hier ook stil halverwege de bak, beetje alsof ze "uit" staan... Ik geef ze ook wel wat droogvoer wat ik fijn gewreven heb. Moet het dan wel naar beneden rommelen, want ik merk dat ze het liever niet van het wateroppervlak af happen. Maar pas uitgekomen artemia en micro-wormen vinden ze toch wel het lekkerst, heb ik gemerkt. Dan zijn ze ineens wel snel!
Isa diepvries artemia ook klein, net als de pas uitgekomen versie? Want als ik artemia bij de lfs koop, levende bedoel ik, dan is dat veel te groot voor ze.
Op hoeveel graden hou jij ze, en met hoeveel?

Groetjes, Anja

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan