Topicstarter
Topicstarter
blackmoor
Guest
Volgens mij moet dat prima kunnen. Volgens mij doelde John alleen op nieuwe planten bij de winkel weg
Oké, dan ga ik dat proberen
Volgens mij moet dat prima kunnen. Volgens mij doelde John alleen op nieuwe planten bij de winkel weg
Wat belangrijk is. is dat je vanaf het vullen start met een flinke dosis co2. Je kunt het beter AFbouwen dan opbouwen. Licht zou ik ook niet opbouwen. Gelijk vanaf de start 10 uur licht.
Dat is precies hoe ik mijn 17 liter bakje met Eleocharis parvula aan het opstarten ben.
Co2 dropchecker tegen het geel aan en 10 uur licht er op.
Groeit als kool en binnen een week zie ik overal uitlopers.
2 weken voor de bewoners komen bouw ik de co2 langzaam aan af.
Ik laat deze wel lopen maar op een lager aantal bps.
Zo niet krijg ik de co2 moeilijk weer op pijl omdat de diffuser niet helemal goed is.
's nachts kan die wel uit. Half uurtje of uurtje maakt niet zoveel uit.
Ik houd zelf mijn normale ververs regime aan na een dry start: dus na het afvullen gewoon elke week verversen.
Even inhaken op die verlichting.
De garnalenbak die ik nu aan het opstarten ben heb ik vanaf de eerste dag 10 uur licht en co2 tegen het geel aan.
Alleen een beetje normale bruin alg en een beetje draadalg toen de co2 op was maar na wisselen van patroon en een extra boost easycarbo was die alg binnen 24 uur al weer weg.
Groeit als een dolle met wekelijkse waterwissel en EI bemesting
Maar hoe groot is je bak?
Dat is een 17 liter bakje.
En waarom lijkt je dat veel? Je gebruikt toch EI?Maar hoeveel is aan te raden? 50% per week lijkt me wat veel
En waarom lijkt je dat veel? Je gebruikt toch EI?
Ik ben wel benieuwd hoe je, op een bakje van 7 liter, de micro's en macro's gaat toedienen en hoeveel en hoevaak?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.