Wat is er nieuw

De geboorte van een garnaal

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
uit mijn blue velvets werden af en toe rood/lichtblauwe rili's geboren. Bij wijze van experimentje heb ik deze in een bak gedaan en wil ik proberen of ik daar een kleurvaste rili groep uit kan selecteren. De eerste twee dames waren al snel zwanger en vanochtend zag ik de eerste baby's. Omdat ik nieuwsgierig was of er al iets te zien was van de kleurtjes zat ik met de camera van mijn mobje te turen, sterk vergroot maar ik kon er geen chocola van maken, ze zaten achter in de bak dus te ver weg. Net toen ik ermee wilde stoppen zag ik dame nummer twee en ze was al bijna al haar eitjes kwijt, ze wapperde een paar keer met haar achterpoot en ineens trapte ze een eitje achteruit. Toen ik besefte wat ik zag ben ik gaan filmen. Het is een duidelijk maar saai filmpje van 10 minuten waarin een klein garnaaltje uit een eitje probeert te komen maar wat niet echt wil lukken. Mams was inmiddels al weggelopen maar kwam na een paar minuten gefriemel van de kleine terug. Tot mijn grote verbazing keek ze nog ff toe om vervolgens de kleine uit het eitje te helpen. Ze is bij de kleine blijven zitten tot deze ging lopen, al met al duurde dit zo'n 15 minuten. Als het me lukt om uit te vogelen hoe ik een filmpje hier kan plaatsen vanaf mijn mobje zal ik het doen. Het was heel leuk om eens een geboorte te zien maar het was nog veel interessanter om te zien dat garnalen toch wel naar hun kroost omkijken.

Erg leuk!

Als je je filmpje eerst op facebook of youtube zet dan kun je vanaf daar de link kopieren naar hier in een bericht 😉
Toevallig heb ik gisteren voor het eerst gezien hoe papa en mama garnaal baby'tjes maken 😀
Had alleen net niet de mobiel bij jammer genoeg.

Dat is leuk ik zou ook graag de film zien.
Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat ze niet meer naar de kleintjes omkeken, ik ben dan ook benieuwd of het per soort ander is.

Leuk Yilleke! het is al leuk zon momentje mee te maken, maar als het dan ook nog gelukt is om het te filmen (is nogal klein spul natuurlijk), das echt gaaf.

Ik zal vandaag proberen het filmpje te plaatsen.

Vind ik leuk!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan